سردار فتحیان:

تمام مشکلات کشور با بهره‌گیری از روحیه جهادی دوران دفاع مقدس برطرف می‌شود

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر امروز روحیه جهادی دوران دفاع مقدس را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم می‌توانیم به همه مشکلات غلبه کنیم.
کد خبر: ۲۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ - 29May 2014

تمام مشکلات کشور با بهره‌گیری از روحیه جهادی دوران دفاع مقدس برطرف می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «نصرالله فتحیان» رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، پیش از ظهر امروز در سومین گردهمایی پیشکسوتان امداد، بهداشت و درمان دوران دفاع مقدس با بیان این نکته که امام راحل در پایان عملیات بیتالمقدس پیامی فرستاده و دعایی را خواندند، اظهار کرد: افتخار جامعه پزشکی این است که حضرت امام فرمودند «خدایا امدادگرانی را که خانههای امنشان را رها کردند و پا به پای خطشکنان به دفاع از کشور پرداختند، عزت و سلامت و عاقبت به خیری عطا بفرما.»

وی افزود: همه پزشکان باید این دعا را بالای مطبشان بزنند و به خودشان افتخار کنند.

سردار فتحیان با بیان اینکه در عملیات بیتالمقدس جامعه پزشکی از آزمایش بسیار سختی رو سفید بیرون آمد، ادامه داد: کسانی که دیروز به عنوان بهیار در جبههها مشغول به خدمت بودند، امروز به عنوان یک استادیار در دانشگاههای علوم پزشکی مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تصریح کرد: همه کسانی که در عملیات بیتالمقدس حضور داشتند الگوی کاملی برای تحقق شعار امسال هستند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به این نکته که امام(ره) در جماران زندگی میکردند، اذعان کرد: با اینکه رزمندگان در خطوط مقدم جبهه در حال نبرد با دشمنان اسلام بودند، ولی در بعد معنوی هیچ فاصلهای با امامشان نداشتند.

وی افزود: بعد از آنکه رزمندگان گزارشی از سختیهای بسیار عملیات بیتالمقدس به امام(ره) دادند، ایشان فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» که واقعا این جمله مصداق واقعی این رخداد بزرگ تاریخ است.

سردار فتحیان با ذکر خاطرهای از عملیات غرورآفرین بیتالمقدس خاطرنشان کرد: اواخر اردیبهشت و در مرحله سوم این عملیات، کلیه نیروهای ارتش و سپاه زیر نظر سه قرارگاه فتح، نصر و قدس- که همگی تحت امر قرارگاه مرکزی کربلا بودند- سازماندهی شده بودند.

وی تصریح کرد: جلسهای در قرارگاه مرکزی گذاشته شد و فرماندهان به جمعبندی مسائل پرداختند. همه بر این باور بودند که ادامه عملیات ممکن نیست، زیرا بسیاری از نیروها مجروح شده و بسیاری دیگر نیز به شهادت رسیده بودند. نتیجه این جلسه بر این شد تا این عملیات متوقف و به زمان دیگری موکول شود. جلسه به اتمام رسید و فردای آن روز نتیجه این جلسه برای امام(ره) گزارش شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اذعان کرد: زمانی که امام(ره) متوجه شدند، پیامی را برای قرارگاه مرکزی فرستادند که مردم ایران منتظر آزادی خرمشهر هستند و شما چطور میخواهید منتظر نیروهای جدید بمانید و استراحت کنید.

وی یادآور شد: زمانی که پیام امام(ره) توسط شهید صیاد شیرازی به قرارگاه کربلا رسید، همه رزمندگان از جمله شهید حسین خرازی و شهید احمد کاظمی عزمشان را جزم کردند تا این عملیات را ادامه دهند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: چند روزی نگذشت که شهید حسین خرازی پیکی را به قرارگاه مرکزی فرستاد که ما خرمشهر را به محاصره خود درآوردیم و اگر اجازه دهید وارد شهر شویم.

وی ادامه داد: اعتقاد بسیاری از فرماندهان عالیرتبه نظام بر این است که فاتحان خرمشهر «شهید حسین خرازی» و «شهید احمد کاظمی» هستند.

سردار فتحیان گفت: امروز کشورمان برای عبور از مشکلات اقتصادی نیاز به روحیه و فرهنگ عملیات بیتالمقدس دارد. همه مسئولین باید برای خدا فکر کنند نه برای خودشان. و همانطور که امام(ره) به نیروهایشان ایمان داشت به نیرو و پتانسیل کشور ایمان و اعتقاد داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مشکلات امروز کشور سختتر از مشکلات دوره جنگ نیست، خاطرنشان کرد: اگر امروز روحیه جهادی دوران دفاع مقدس را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم میتوانیم به همه مشکلات غلبه کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار