معاون صدای رسانه ملی اعلام کرد:

برای نخستین بار همایش «نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس» برگزار می شود

محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی:رادیو منشاء تحولات در سطح اطلاع‌رسانی صادقانه است که با هدف واکاوی و اقدامات رادیو در دوران دفاع مقدس همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 14September 2014

برای نخستین بار همایش «نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس» برگزار می شود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس نشست خبری "همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس"، صبح امروز با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی و حمید شیخ محمدی دبیر همایش و مدیر رادیو ایران در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

صوفی در ابتدای این نشست گفت: سابقه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای همگان مشخص است و میدانیم که تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی با سردمداری آمریکا و لابی صهیونیستها یکی از وابستگان خود را علیه ایران تحریک و آماده جنگ کردند و چون از نظر آنها حمله به جمهوری اسلامی ایران فراهم بود جنگی را آغاز کردند که با رشادتهای مردمان ما به نام دفاع مقدس ایران نام گرفت.

معاون صدای رسانه ملی افزود: در این جنگ همه مردم ایستادند تا از همه مقدسات و مرز و بوم این کشور دفاع کنند که در نهایت جبهه یزیدی مقابل جبهه حسینی سر تعظیم فرود آورد و باعث پیروزی رزمندگان ما شد.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ضرورتی وجود داشت که راوی سادهای حضور داشته باشد تا اقدامات، فداکاریها، جانفشانیها، حماسههای رزمندگان دوران دفاع مقدس را به گوش همگان برساند و رابطهای میان مردم و رزمندگان باشد که در نتیجه رسانه رادیو با توجه به اینکه از محدود رسانههای فعال و پویای آن زمان محسوب میشد وارد عمل شده و نقش اطلاعرسانی را برقرار کرد.

صوفی گفت: برنامههای دفاع مقدس در سال جاری در قالب هزار برنامه تحت عنوان نمایش، مستند، قصه، مصاحبه با فرماندهان، بیان خاطرات، مروری بر ایثارگران رزمندگان، نقش زنان در دفاع مقدس، بررسی تالیفات، تحلیل فیلمهای سینمایی، دفاع مقدس و جوانان، دفاع مقدس و بانوان، تبین سبک زندگی در دوران دفاع مقدس تهیه و تدارک دیده شده است.

معاون صدای رسانه ملی از برگزاری نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این همایش در تاریخ 6 مهر ماه در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار میشود.

وی در خصوص برگزاری این همایش توضیح داد: رادیو منشاء تحولات و نوآوری در سطح اطلاعرسانی صادقانه است که با هدف واکاوی و واگویه اقدامات رادیو در دوران دفاع مقدس و تجلیل از خدمات فعالین این عرصه اولین همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس برگزار میشود.

صوفی افزود: این همایش با مشارکت و همکاری نهادهایی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، ارتش، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و شبکههای مختلف رادیویی برگزار میشود.و در کنار آن نمایشگاهی از عکس دوران دفاع مقدس برگزار و کتاب خاطرات همکاران منتشر میشود.

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه زرینی در کشور بوده خاطر نشان کرد: اگر امروزه در حوزههای علمی، فناوری، نانو و صنعتی جزو سردمداران این حوزهها هستیم مدیون دوران دفاع مقدس و رشادتهای رزمندگان هستیم که امیدواریم با برگزاری این همایش دین و رسالت رسانهای خود و همچنین پیام شهادت و شهامت را بتوانیم انتقال دهیم و پاسدار اقدامات و فعالیتهای آنها باشیم.

وی افزود: از چند روز آینده پوستر این همایش منتشر میشود و تیزر آن پیش از آغاز هفته دفاع مقدس از سیمای رسانه ملی به پخش میرسد.

صوفی گفت: در این همایش از تمام طیفهایی که در شکلگیری دوران دفاع مقدس و نیز افرادی که پس از آن دوران نقش داشتهاند دعوت کردهایم که در این مراسم حضور داشته باشند. تقدیر از خانواده شهدای رادیو، برنامهسازان ایام دفاع مقدس و شعرخوانی شاعران دوران دفاع مقدس از دیگر برنامههای این همایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار