رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

ترویج فرهنگ مقاومت از دلایل ماندگاری رادیو در رسانه ملی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: رادیو در دوران دفاع مقدس رسانه‌ای نقش آفرین بود و همین عامل نیز باعث ماندگاری آن در رسانه ملی شد.
کد خبر: ۲۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴ - 28September 2014

ترویج فرهنگ مقاومت از دلایل ماندگاری رادیو در رسانه ملی است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین «محمد محمدی» نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش  نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس که امروز یکشنبه 6 مهرماه در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به عامل ماندگاری رادیو در دفاع مقدس گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت از دلایل ماندگاری صدا در رسانه ملی است.

وی ادامه داد: قرآن کریم امانت الهی برای همه زمان ها و همه بشریت است و به فرموده امام رضا (ع) قرآن کتابی است که هیچگاه کهنه نمی شود، رادیو در هشت سال دفاع مقدس نیز با  پخش نوای قرآن به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کرد و علاوه بر نوربخشی به امید و آگاهی دهی نیز مبادرت داشت.

محمدی بیان کرد: رزمندگان هم برای استقامت و موفقیت و پیروزی به قرآن پناه می بردند و رادیو نیز در این میان نقش انس بخشی را برعهده داشت.

وی افزود: دیگر دلیل ماندگاری، توجه به اهل بیت (ع) بود که در سراسر زندگی مردم و حتی تابلوهای مسیر  مشخص بود و رادیو در ارتباط هایی که  با بقاع متبرکه و حرم امام رضا (ع) و امامزادگان داشت توانست ارتباط مناسبی از نظر معنوی  با رزمندگان برای روحیه بخشی برقرار کند.

محمدی اظهار داشت: شهادت و مقاومت و ایثار از دیگر عوامل ماندگاری رادیو و نقش آفرینی آن در دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به این موضوع گفت: امام خمینی (ره) فرمودند شهادت هنر مردان خداست، رادیو نیز در این زمینه هنرآفرینی کرد و مفهوم جهاد و ایثار و مقاومتی را که امام خمینی (ره) همگانی کرد به گوش مردم رساند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: جنگ هنوز در ابعاد مختلف ادامه دارد و آن هم تهاجم فرهنگی است. برای پیروزی باید همه باید احساس مسئولیت کنند و همگانی و عمومی وارد صحنه شوند.

محمدی ادامه گفت: جهاد اقتصادی، وقف مال است همانطور که در دوران دفاع مقدس وقف جان بود امروز نیز در سنگری دیگر، وظیفه ای دیگر برای ما تعریف شده است.

نظر شما
پربیننده ها