سردار کارگر:

رادیو در دوران جنگ تحمیلی، تمام نقش یک رسانه را به خوبی ایفا کرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه رادیو در دوران جنگ تحمیلی، تمام نقش یک رسانه را به خوبی ایفا کرد، گفت: در دوران دفاع مقدس وقتی پیام ‌ها از رادیو پخش می‌شد روحیه رزمندگان و فرماندهان نیز افزایش می‌یافت.
کد خبر: ۲۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ - 28September 2014

رادیو در دوران جنگ تحمیلی، تمام نقش یک رسانه را به خوبی ایفا کرد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، صبح امروز در همایش نقش رادیو در دفاع مقدس که در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه ما هرجا بخواهیم راجع به دفاع مقدس صحبت کنیم باید رادیو را همراه رزمندگان بدانیم اظهار کرد: رادیو در آن زمان شیء گرانبهایی بود زیرا ارتباط جبهه و رزمندگان را با پشت جبهه برقرار میکرد.

وی اضافه کرد: آنهایی هم که پشت جبهه بودند به واسطه رادیو از اتفاقات جبهه مطلع می شدند.

سردار کارگر با اشاره به نقش بی بدیل رادیو در دفاع مقدس بیان کرد: با توجه به اینکه آن روزها امکانات تصویری به شکل امروزی وجود نداشت و روزنامه ها نیز کم بودند، رادیو بود که می توانست تمام نقش یک رسانه را به خوبی ایفا کند. ما در دفاع مقدس در قرارگاه و در خط مقدم در جریان اتفاقات بودیم. وقتی پیام ها از رادیو پخش می شد روحیه رزمندگان و فرماندهان افزایش می یافت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: ما در قرارگاه از آزادی مناطق آگاه میشدیم ولی شنیدن پیام آزاد سازی این مناطق از رادیو لذت دیگری داشت.

کارگر با بیان اینکه بچه های رادیو همراه رزمندگان در خط مقدم حضور داشتند، تصریح کرد: هنر بچههای رادیو این بود که بدون تصویر، حالات رزمندگان را منتقل می کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: من از وقتی به بنیاد حفظ آثار و نقش ارزش های دفاع مقدس آمدم به دکتر صوفی پیشنهاد کردم برای نقش رادیو در دفاع مقدس برنامه ای را در نظر بگیرد و امروز بسیار خوشحالم که این همایش برگزار شد.

سردار کارگر اضافه کرد: پیشنهاد من این است همایش دوم نقش رادیو نیز برگزار شود و پس از پیگیری آن به صورت گفتمانی، کتاب و مقالاتی را در این زمینه تولید کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مربوط به گذشته نیست و برای حال و ذخیرهای برای آینده است، تصریح کرد: دفاع مقدس را نباید در یک محدوده زمانی تعریف کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید این آمادگی در رادیو به وجود بیاید تا برای مواقع بحرانی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند. من نیز پیشنهاد می کنم پیشکسوتان رادیو کارگاههای آموزشی و مانورهایی را برپا کنند تا این آمادگی برای زمان بحران به وجود بیاید.

وی در ادامه با بیان خاطرهای از علاقه رزمندگان به رادیو در دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: رزمندگان تنها اخبار دفاع مقدس را دنبال نمیکردند و برنامههایی مثل صبح جمعه را نیز گوش میکردند.

سردار کارگر بیان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس، پیامهای رادیو را پیامهای بهشتی مینامیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها