رئیس جمهور در دیدار مدیران رسانه های آمریکایی در نیویورک:

مرزهای سیاسی، تروریست ها را راضی نمی‌کند

روحانی گفت: مرزهای سیاسی، تروریست ها را راضی نمی کند و هر کجا هستند مردم را آزار می دهند، قانون را زیر پا می گذارند، خودسری می کنند و برخوردهای وحشیانه ای با زنان و کودکان دارند که همه اینها غیر قابل تحمل است.
کد خبر: ۲۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ - 23September 2014

مرزهای سیاسی، تروریست ها را راضی نمی‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به  نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، روز سه شنبه در دیدار مدیران رسانه های آمریکایی در نیویورک، گفت: دولت و مردم سوریه خواهان رهایی از دست تروریست ها هستند، چرا که بیشترین آزار و صدمه را از این تروریست ها دیده اند.

رییس جمهور با اشاره به این که سوریه بیشترین آزار را از سوی تروریست ها متحمل شده است، تصریح کرد: مرزهای سیاسی، تروریست ها را راضی نمی کند و هر کجا هستند مردم را آزار می دهند، قانون را زیر پا می گذارند، خودسری می کنند و برخوردهای وحشیانه ای با زنان و کودکان دارند که همه اینها غیر قابل تحمل است.

روحانی این پرسش را مطرح کرد که آیا این رفتار تناقض آمیز نیست که کشوری می گوید من در سوریه می خواهم با یک گروه تروریستی بجنگم و از سوی دیگر علیه دولت مرکزی، گروههای مسلح و تروریستی ایجاد می کند؟

وی درخصوص این تناقض گفت: این رفتار تناقض آمیز قابل درک نیست که کشوری بگوید من با تروریسم مبارزه می کنم و همزمان از لحاظ سیاسی به گروههای مخالف دولت مرکزی یک کشور کمک و حتی عده ای را در خارج از کشور آموزش دهد و برای مبارزه و جنگ با دولت مرکزی به آن کشور بفرستد، این کار حتما به موفقیت منجر نخواهد شد.

رییس جمهور در پاسخ به سوال شبکه سی بی اس آمریکا در خصوص راه های مبارزه با تروریسم در سوریه، گفت: اول باید در این کشور ثبات برقرار شود و برقراری ثبات در سوریه بدون کمک به دولت مرکزی امکان پذیر نیست ولو اینکه نسبت به عملکرد این دولت انتقاداتی هم وجود داشته باشد.

روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات در سوریه و حضور و رای مردم این کشور به دولت فعلی، خاطرنشان کرد: باید ریشه های تروریسم را خشکاند و زمینه بازگشت آوارگان سوری از کشورهای همسایه نظیر ترکیه، عراق، اردن و لبنان را فراهم کرد تا این کشور امن و آرام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار