روحانی در دیدار با رییس‌جمهور عراق:

تعرض به شهرهای اصلی و مذهبی عراق برای مردم ایران قابل تحمل نیست

رییس‌جمهور گفت: برای مردم ایران قابل تحمل نیست که شهرهای اصلی و مذهبی عراق مورد تعرض تروریست‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۲۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴ - 26September 2014

تعرض به شهرهای اصلی و مذهبی عراق برای مردم ایران قابل تحمل نیست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر پنجشنبه به وقت نیویورک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار «فواد معصوم» رییسجمهورعراق، گفت: تفرقه و تجزیه عراق به نفع ملت عراق و منطقه نیست و همه اقوام و مذاهب اعم از شیعه، سنی و کرد باید در حکومت این کشور سهم داشته باشند.


رییسجمهور ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه ملت عراق با تلاش خود و کمک کشورهای دوست به برقراری امنیت در کل عراق دست یابند، گفت: موفقیت، رفاه و امنیت عراق خواسته جمهوری اسلامی ایران است.


روحانی با ابراز خرسندی نسبت به تحولات سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید و پارلمان این کشور، گفت: در ایران، همه در مساعدت به عراق اتفاقنظر دارند و امیدواریم عراق با ثبات در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.


رییس شورای عالی امنیت ملی، موفقیتهای مردم و ارتش عراق در برابر تروریستها در روزهای اخیر را قابل توجه خواند و با اشاره به همکاری ایران در این زمینه، گفت: برای مردم ایران قابل تحمل نیست که شهرهای اصلی و مذهبی عراق مورد تعرض تروریستها قرار گیرد.


روحانی افزود: میان امنیت ایران و عراق تفاوتی نیست. دو ملت، تاریخ و منافع و دین مشترک دارند و بر همین اساس باید در مسائل مختلف در کنار یکدیگر باشند.


رییسجمهور با بیان اینکه اراده ایران بر توسعه روابط با کشورهای همسایه در همه زمینهها است، گفت: عراق جایگاه ویژهای در سیاست خارجی ایران دارد و ایران با توجه به ظرفیتهای بزرگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میتواند شریک خوبی برای عراق باشد.


فواد معصوم، رییس جمهور عراق نیز در این دیدار، علایق مشترک تاریخی و فرهنگی دو کشور را دیرینه و محکم ارزیابی کرد و گفت: به نظر ما این مناسبات باید همواره توسعه و گسترش یابد.


وی با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از معارضین علیه صدام، گفت: امروز نیز فراموش نمیکنیم که بخاطر حمایتهای مستمر ایران، خطر گروههای تروریستی نظیر داعش مرتفع شده است.


رییسجمهورعراق با تجلیل از موضع برادرانه و صادقانه ایران تاکید کرد: عراق اکنون به سمت ثبات سیاسی پیش میرود به طوری که نمایندگان سلیقههای سیاسی در خصوص مسائل ملی نظیر مبارزه با داعش متحد شدهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار