رییس جمهور در دیدار با رییس جمهور اسلوونی:

برقراری ثبات در منطقه و رهایی از تروریسم، نیازمند عزم جمعی است

روحانی با اشاره به ناآرامی های موجود در منطقه و جهان گفت: برقراری آرامش و امنیت در منطقه و رهایی از تروریسم با همکاری و عزم جمعی حاصل می شود.
کد خبر: ۲۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲ - 25September 2014

برقراری ثبات در منطقه و رهایی از تروریسم، نیازمند عزم جمعی است


به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جهوری، حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در ادامه دیدار با سران کشورها، با رییس جمهور اسلوونی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس جمهور در این دیدار با بیان اینکه روابط با اروپا از اهمیت بالایی برای ایران برخوردار است، اظهار داشت: اسلوونی به عنوان عضو اتحادیه اروپا، به درک مشترک و توسعه همکاری ها میان ایران و اتحادیه اروپا کمک کند.

روحانی به ناآرامی ها در منطقه و جهان اشاره کرد و یادآور شد: برقراری آرامش و امنیت در منطقه و رهایی از تروریسم، با همکاری و عزم جمعی حاصل می شود و با برقراری ثبات و امنیت، جلوی گسترش خشونت و نا امنی به سایر مناطق نیز گرفته می شود.

وی با تایید دیدگاههای رییس جمهور اسلوونی درباره توسعه روابط دو جانبه را تایید کرد و افزود: آغاز روابط بسیار مهم است و بهتر است که ارتباط نزدیک بین بخش های خصوصی دو کشور برقرار شود.

بوروت پاهور رییس جمهور اسلوونی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رییس جمهور اسلامی ایران،بیان کرد: دیدار روسای جمهور دو کشور علامتی قوی برای مصمم بودن دو کشور برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است.

رییس جمهور اسلوونی با بیان این که نه تنها مانعی برای روابط دو کشور وجود ندارد بلکه فرصت ها برای تعمیق روابط خیلی زیاد است، یاد آور شد: فرصت های عظیمی وجود دارند که اگر تحریم ها برداشته شوند، تحول بسیار بزرگی در روابط ایجاد خواهد شد.

وی همچنین  ابراز امیدواری کرد که جامعه بین الملل، به ایران به عنوان لنگرگاه صلح و ثبات در منطقه بسیار حساس خاورمیانه نگاه کند.

رییس جمهور اسلوونی با اعلام آمادگی کامل برای پیگیری روابط دو جانبه ایران و اسلوونی، خاطر نشان کرد: شخصا بهبود و توسعه روابط اقتصادی دو کشور را مورد پیگیری قرار می دهم.

 انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها