روحانی در جمع رهبران جوامع اسلامی آمریکا مصرح کرد:

توطئه جدید غرب علیه اسلام در پوشش شبکه های اجتماعی

رییس جمهور گفت: نمایش توحش و بربریت عده ای در شبکه‌های اجتماعی با ادعای اسلام، توطئه ای است که هدف آن سرافکنده کردن اسلام در دنیای متمدن امروز است.
کد خبر: ۲۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ - 25September 2014

توطئه جدید غرب علیه اسلام در پوشش شبکه های اجتماعی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در نیویورک و در جمع شخصیتها و رهبران برجسته جامعه اسلامی ایالات متحده امریکا گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران سرآغاز بیداری اسلامی در کل خاورمیانه بود و عده ای برای مبارزه با این حرکت تلاش کردند تا چهره اسلام را مخدوش کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز دشمنان با ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان و راه اندازی حرکت های تروریستی به نام دین و جهاد، در صدد مبارزه با اسلام سیاسی بر آمده اند، اظهار داشت: نمایش توحش و بربریت عده ای در شبکه های اجتماعی با ادعای اسلام، توطئه ای است که هدف آن سرافکنده کردن اسلام در دنیای متمدن امروز است.

روحانی با رد این موضوع که دوران دین سپری و اسلام منزوی شده است، بیان کرد: تلاش هایی که انجام می شود تا اسلام را که دین هدایت، نور و رحمت است، به عنوان دین خشونت طلب و دین شمشیر معرفی کند، ناکام خواهد ماند.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز شاهدید که در مساجد، کلیساها و عبادتگاههایی که در سوریه و عراق قرار دارد چه جنایت هایی با نام جهاد اسلامی انجام می دهند که هیچ تناسبی میان اعمال و رفتار آنها با اسلامی که از سوی پیامبران و صالحان قرائت شد، ندارد.

روحانی با اشاره به اینکه خوشبختانه کم کم همه می فهمند که اینها به دروغ ادعای مسلمانی دارند، گفت: کسانی که گول خورده و جذب گروههای تروریستی شدند بتدریج در حال بیدارشدن هستند. البته راه طولانی برای عبور از این توطئه ها داریم و باید آگاه باشیم تا توطئه دیگری بر سر راه اسلام و تمدن اسلامی نگذارند.

رییس جمهور افزود: در سال گذشته و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره خطر خشونت و افراطی گری سخن گفتم و خواستار بپا خاستن همه در برابر این حرکت های نادرست شدم که خوشبختانه مورد اجماع همه کشورها قرار گرفت.

روحانی اظهار داشت: دعوت به مبارزه علیه خشونت و افراط توسط فردی انجام شده که تربیت شده حوزه های دینی است و لباسی به تن دارد که لباس تبلیغ دین خداست.

رئیس جمهور همچنین افزود: همواره پرچم رحمت و نور بر دوش مسلمانان بوده است و نباید بگذاریم دیگران به دروغ این پرچم را بر دوش بگیرند.


روحانی با یادآوری قرارگیری هر انسانی در معرض آزمایشها و امتحانهای الهی، خیلی از مشکلات بعضاً نگرانکننده و یأسآور پیشروی را «امتحان الهی» دانست و خاطرنشان کرد: حوادثی که امروز پیش روی ماست، هر چند زجرآور است و گاهی طبق میل ما نیست، ولی در عین حال باید به پایان آن بیاندیشیم. چه بسا اگر مخالفتها و دشمنیها با اسلام نبود، شاید اسلام هم این مقدار رشد پیدا نمیکرد.

وی به حوادث دردناک اخیر در غزه اشاره و تصریح کرد: در مسئله غزه، خیلیها مورد امتحان قرار گرفته و برخی کشورهای منطقه نیز واقعیت خود را نشان دادند. در موضوع داعش و تروریسم نیز همچنین آموختیم که وقتی در جامعه وحدت نباشد، امکان نفوذ و رشد افراد و گروههای افراطی بوجود میآید.

روحانی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران بنای مداخله در سرنوشت هیچ کشوری را ندارد»، افزود: هر کشوری مسئول سرنوشت خود است. جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه نیز بنای مداخله ندارد، اما در حد توان و درخواست به آنها کمک میکند.

رییس جمهوربا یادآوری اینکه ایران اولین کشور در راه کمک به مردم عراق در جریان حوادث اخیر این کشور بوده است، اظهار داشت: ایران با درخواست دولت عراق، سدی جلوی تروریستهای داعش ایجاد کرد. اعلام میکنیم که اگر کشوری از ما برای مقابله با تروریسم درخواست کند، در حد توان خود علیه خشونت و تروریسم به آنها کمک خواهیم کرد.

روحانی در جمع اندیشمندان اسلامی در نیویورک، همچنین با تأکید بر پرهیز مسلمانان از پرداختن به جزئیات و موارد اختلافی، به مشی پیامبر گرامی اسلام در تحمل نمودن افکار اشاره کرد و گفت: اختلاف مذاهب، افکار و اندیشهها همیشه وجود داشته و باید قدرت تحمل خود را بالا ببریم.

رییس جمهور با تاکید بر اهتمام مسلمانان به تبلیغ اسلام، گفت: باید جمعیتها و اجتماعاتی تشکیل دهیم و مسلمانانی را که در دانشگاهها حضور دارند و متخصص هستند، به حرکت درآوریم.

وی ایفای نقشهای برجسته از سوی مسلمانان در بزرگترین مراکز علمی آمریکا را مایه افتخار دانست و تصریح کرد: هر چند عدهای در حال ضربه زدن به اسلام هستند، اما عده زیادی هم هستند که به اسلام عزت میبخشند، بنابراین نباید ناامید باشیم.

رئیس جمهورافزود: در ایران تجربه کردهایم که اگر در موردی همه مردم به پا خاستند و هم صدا و متحد بودند، بر بسیاری از قدرتها و گاهی نیز در برابر همه قدرتهای بزرگ به پیروزی دست یافتهاند.

رئیس جمهور در خاتمه گفت: اگر گروه کوچکی به نام داعش، جاذبههایی کاذب ایجاد کرده و با ادعای اسلامگرایی، جنایت میکند، ملتها و مسلمانان با تشکل متحد و قدرتمند میتوانند به سادگی این تحرکات را متوقف و به امنیت و توسعه یکدیگر کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار