مدیر عامل انجمن تجسمی بنیاد فرهنگی روایت در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

داعش موضوع بعدی مسابقه بین‌المللی کاریکاتور/ عملکرد ارشاد منفعلانه است برای حمایت پای کار بیایند

مدیر عامل انجمن تجسمی بنیاد فرهنگی روایت گفت: اسرائیلی‌ها از مسابقه بین المللی "کارتون و کاریکاتور غزه" احساس خطر کردند، آن‌ها روزانه ۱۶۰ بار جریان جشنواره را رصد می‌کرند.
کد خبر: ۳۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱ - 03December 2014

داعش موضوع بعدی مسابقه بین‌المللی کاریکاتور/ عملکرد ارشاد منفعلانه است برای حمایت پای کار بیایند

"محمد حبیبی" مدیر عامل انجمن تجسمی بنیاد فرهنگی روایت در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس  با اشاره به برگزاری مسابقه بین المللی "کارتون و کاریکاتور غزه"،  گفت: مسابقه بین المللی "کارتون و کاریکاتور غزه" یک اولویت بود برای نشان دادن جنایات صهیونیستها که باید در سطح بین الملل به بهترین زبان مورد اعتراض قرار میگرفت.

وی گفت: استقبال هنرمندان ۴۹ کشور دنیا از جشنواره کارتون و کایکاتور غزه با توجه به مدت کوتاهی که فراخوان اعلام شده بود نکته مهم و قابل توجهای بود که نهایتا ۱۲۰۰ اثر به جشنواره رسید. این جشنواره در نوع خود تاثیرات خوبی داشت و در خور توجه بود.

مدیر عامل انجمن تجسمی بنیاد فرهنگی روایت حضور سه داور و کاریکاتور مطرح و به نام دنیا در این مسابقه را یکی دیگر از نکات قابل توجه دانست و افزود: حضور کارلوس لتوف برزیلی در ایران یکی از مهمترین اتفاقات این جشنواره بود، کارلوس لتوف بعد از برنده شدن در جایزه هولوکاست از سوی صهیونیستها تهدید به مرگ شده بود و همین موجب ایجاد موج جدید ضد صهیونیستی در بین هنرمندان و کاریکانوریستهای دنیا شد.

حبیبی گفت: تاثیرگذاری این جوایز بستگی به اقدام سریع و به موقع دارد، مسابقه بین المللی "کارتون و کاریکاتور غزه"  در دنیا تاثیر گذار بود به گونهای که اسرائیلیها احساس خطر کردند و  روزانه ۱۶۰ بار جریان جشنواره را رصد میکرند.

وی با اشاره به اولویتها و برنامههای انجمن تجسمی بنیاد فرهنگی روایت در آینده خاطر نشان کرد: ما موضوعات بسیاری داریم که از آنها غفلت شده است، داعش موضوع بعدی انجمن تجسمی برای کاریکاتور است که بسیار مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است.

مدیر عامل انجمن تجسمی بنیاد فرهنگی روایت ضمن انتقاد از عملکرد منفعلانه دستگاههای رسمی متولی فرهنگ کشور در غبال مسائل روز بین المللل اظهار کرد: ما علیرغم برنامه و ایدههای فراوان برای کار دستمان خالی است و نیاز به بودجه داریم، همه دستگاهها باید پای کار بیایند تا هم افزای شکل بگیر. وزارت ارشاد هیچ حرکتی حمایتی از خود نشان نمیدهد در حالی که خودشان متولی برگزاری این برنامه هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار