یاران خراسانی ۲۶/ شهید جهاد خراسان؛

شهید حاتمی؛ دلاور نبرد با دشمن و مجاهد مبارزات شبانه با گروهک‌ها

شهید جهاد خراسان «محمود حاتمی یزد» که در جبهه فرمانده گروهان بود، پس از بازگشت از خطوط مقدم مسئولیت گشت‌های شبانه نواحی بسیج در محلات مشهد را برعهده داشت و در نهایت نیز در جریان درگیری با عناصر ضدانقلاب ترور شد و به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲ - 18June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر ‌«محمود حاتمی یزد» در تاریخ ۵ تیر ۱۳۳۰ در محله عیدگاه شهر مشهد در خانواده‌ای مذهبی و کم بضاعت دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در کنار پدر و مادرش گذراند. در سن هفت سالگی به مدرسه رفت و در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل شد. او سه سال اول دبیرستان را در دبیرستان علوی گذراند و سپس وارد هنرستان شد. پس از این دوره، به دانشسرای تربیت معلم راه یافت و در سال ۱۳۵۴ پس از فارغ التحصیل شدن از دانش‌سرا و اخذ مدرک فوق دیپلم به خدمت سربازی رفت.

بعد از اتمام دوره سربازی در یک واحد کوچک مرغداری مشغول به کار شد و پس از چند ماه به استخدام آموزش و پرورش درآمد و تا سال ۱۳۵۷ به عنوان معلم در شهرستان گلمکان به تدریس پرداخت.

‌حاتمی‌یزد قبل از پیروزی انقلاب در راهپیمایی‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات شبانه قرآن حضوری فعال داشت و برای پخش و نشر اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی امام خمینی‌ و پیام‌های ایشان تلاش فراوانی می‌کرد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با تأسیس جهادسازندگی از اولین افرادی بود که به عنوان نیروی رسمی به این عرصه قدم گذاشت. او در جهادسازندگی مسئولیت‌های زیادی از قبیل مسئول تدارکات، مسئول کارگاه قاسم آباد و امور پرسنلی را بر عهده داشت و در آن‌ها لیاقت، کارآیی و ایمان خود را به اثبات رساند.

این جهادگر شهید در جهادسازندگی نیروی ارزشمندی بود که دلسوزانه جهت بسط و گسترش انقلاب تلاش می‌کرد. روزها با تمام وجود به خدمت در جهادسازندگی می‌پرداخت و شب‌ها در بسیج محلات همکاری می‌کرد. او در گشت‌های شبانه به مقابله با منافقین می‌پرداخت و دشمن سرسخت آن‌ها بود.

محمود با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بار دیگر به سربازی اعزام شد. پس از این دوره به جهادسازندگی بازگشت و دوباره از طریق این نهاد به جبهه اعزام شد. او که در جبهه به عنوان فرمانده گروهان ایفای نقش می‌کرد. پس از بازگشت از جبهه باز هم در جهادسازندگی مشغول می‌شد و شب‌ها با برادران بسیجی همکاری می‌کرد. او که همانند خاری در چشم منافقین بود، در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۶۰ هنگام گشت شبانه در شهر مشهد متوجه فعالیت مشکوک عده‌ای از افراد ناشناس شد و پس از تحقیق و بررسی، عناصر ضدانقلاب که توطئه خرابکارانه خود را خنثی‌شده می‌دیدند، پس از درگیری با شهید حاتمی‌یزد، او را از ناحیه‌ قلب و سینه مورد اصابت گلوله قرار داده و در سن ۳۰ سالگی به شهادت رساندند.

دلاور نبرد با دشمن و مجاهد مبارزات شبانه با گروهک‌ها

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار