یاران خراسانی (۲۸)؛

شهید «علی برازنده مقدم»، نمونه کامل خدمتگزاری به مردم

جهادگر شهید «علی برازنده مقدم» در طول دوران خدمتش انسان نمونه و کاملی برای خدمتگزاری به مردم بود و احداث راه‌ها و جاده‌های روستایی بسیاری از تلاش‌های پیگیر و مجاهدت شبانه روزی او به یادگار مانده است.
کد خبر: ۴۶۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ - 05July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر شهید «علی برازنده مقدم» در روز بیستم شهریور سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. تحصیلاتش را تا پایان دوره هنرستان در رشته اتومکانیک گذراند و پس از اخذ دیپلم برای سپری نمودن ایام خدمت سربازی، مأمور به اداره راه و ترابری بیرجند شد. در این زمان تمام جهد و تلاش خود را به کار بست، به طوری که پس از اتمام دوره سربازی و خدمت‌های خالصانه‌ای که ارائه داده بود شرایط استخدام او را در اداره‌کل راه و ترابری بیرجند فراهم کرد.

در طول دوران خدمتش در اداره‌کل راه و ترابری بیرجند، انسان نمونه و کاملی برای خدمتگزاری به مردم بود. علاوه بر اینکه کارمند فعالی در خدمت‌رسانی به همنوعان خویش در مناطق روستایی بوده و در احداث راه و جاده‌های روستایی با تلاش‌های پیگیر و شبانه روزی، یادگارهای ارزنده‌ای از وی برجا مانده است، در امور فرهنگی خطاطی و طراحی نیز دستی بر کار داشت و اغلب اوقات فراغت را صرف این کار می‌کرد.

شهید برازنده با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم بعث عراق به مرزهای ایران اسلامی، به‌واسطه عشق خدمت به مردم و دفاع از کیان مسلمین عازم جبهه‎ها شد و داوطلبانه از طریق ستاد پشتیبانی جنگ و به‌عنوان نیروی جهاد سازندگی، در جبهه سومار حضور یافت.

در میانه حضور او در جبهه‌ها در سال ۱۳۶۱ بود که به اصرار خانواده و درحالی که برای چند روز به مرخصی آمده بود، مقدمات ازدواج او فراهم گردید که ثمره این پیوند الهی، دو فرزند دختر و یک پسر بود و سرانجام در ۳۱ تیر ۱۳۶۷ بر اثر بمباران شیمیایی بعثی‌ها مجروح شد و در نخستین روز از مرداد ۱۳۶۷ بال و پر اشتیاق به سمت معبود باز کرده و به سوی جنت المأوی شتافت.

شهید جهادگر خراسانی، نمونه کامل خدمتگزاری به مردم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار