ترور نافرجام 6 تیر مقام معظم رهبری در اینستاگرام+عکس

6 تیر یکی از روزهای تلخ در تاریخ ایران است که در آن رهبر ایران مورد سوء قصد قرار گرفت.
کد خبر: ۴۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ - 27June 2015

ترور نافرجام 6 تیر مقام معظم رهبری در اینستاگرام+عکس

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، صفحه اینستاگرام منتسب به آیت الله خامنه ای با انتشار عکسی از سالروز ترور ایشان در 6 تیر به روز شد.

 گفتنی است؛ رهروان فرقان که بازماندهٔ گروه فرقان بودند، در ضبط صوتی بزرگ که بر میز سخنرانی آیتالله خامنهای در مسجد ابوذر تهران بمب کار گذاشتند.این بمب ۶ تیر ۱۳۶۰ هنگام سخنرانی او منفجر شد.البته بمب کامل عمل نکرد. امام جمعهٔ تهران و نمایندهٔ خمینی در شورایعالی دفاع، از این سوءقصد که ممکن بود به مرگ وی بینجامد، جان سالم به در برد ولی جراحات شدیدی بر او وارد شد.

براساس اخبار منتشره در همان زمان، آیت الله خامنهای «از نقطه بالای کتف راست و بالای ران سمت راست» مجروح شد و «استخوان ترقوه» اش شکست و با قطع چند رگ و عصب دست راست وی، دچار مشکل حرکتی شد. دست راست او از آن هنگام از کار افتادهاست.

 
احمد قدیریان این ترور را کار جواد قدیری و سازمان مجاهدین خلق میداند. البته گزارش روزنامهٔ کیهان در شماره فردای ترور در داخل ضبط صوت نوشته شدهبود: «هدیهٔ گروه فرقان». اعضای گروه فرقان پس از ترورهای سال ۱۳۵۸ دستگیر و اعدام شدهبودند اما برخی از پیروان آنها گروه رهروان فرقان را تاسیس کردند و قاسم اسلامی و سید علی خامنهای را ترور کردند. ایرج مصداقی عاملان ترور را ایرج افشاری و اروج امیرخانزاده معرفی کردهاست.
 
مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز این ترور را کار بازماندگان گروه فرقان میداند با این تفاوت که نام عامل اصلی را امیرمسعود تقیزاده میداند.
 
 
 
 


اما حالا با گذشت چندین سال از آن روزگار تلخ سایه رهبری برسر ملت ایران مستدام است و طول عمر ایشان را از خداوند منان آرزومندیم.
نظر شما
پربیننده ها