پیشکسوت دفاع مقدس مطرح کرد؛

بیانیه گام دوم انقلاب مصباح منیر آینده انقلاب

هاشمی فشارکی گفت: خطاب بیانیه به مردم بوده، ولی تاکید آن روی جوانان مومن انقلابی است. این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده، که گذشته و حال را ترسیم کرده و برای آینده، راهبر‌های هفت گانه برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه کرده است.
کد خبر: ۵۰۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۵ - 20March 2022

بیانیه گام دوم انقلاب مصباح منیر آینده انقلاببه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سیدجواد هاشمی فشارکی به عنوان سخنران پیش از خطبه در نماز جمعه شهر اسلامشهر، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک مبعث آخرین پیامبر الهی (ص) اظهار داشت: خدا را شاکریم که در عصر بعثت انقلاب اسلامی که احیارگر اسلام ناب محمدی (ص) است، قرار داریم. انقلابی که ایران واسلام را از غربت نجات و شکوفا کرد، درحالی‌که کشور در دوران ستمشاهی قاجار و پهلوی رو به قهقرا کشانده می‌شد و کشور‌های اسلامی نیز در حال له شدن زیر نظام سلطه جهانی بودند، انقلاب عظیم ایران در بهت ناظران سیاسی به پیروزی رسید و بیش از چهار دهه نیز تحت انواع تحریم‌ها و فتنه‌ها، نه تنها به حیات خود ادامه داد، بلکه دستاورد‌های بی‌بدیلی را نیز بهمراه آورد. به طوری‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در چله انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند و دستاورد‌های انقلاب را درخشان، مایه افتخار و مباهات دانسته و تحت عنوان برکات انقلاب مصادیق آن را ذکر کرده و ۴۰ سال راه کمال و پیشرفت، همراه با ایستادگی و مقاومت دانسته و ستوده‌اند.

بیانیه گام دوم انقلاب مصباح منیر آینده انقلاب

وی در ادامه چکیده‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرده و چنین گفت: بیانیه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی مورخ ۲۲ بهمن ۵۷ خطاب به ملت ایران صادر کردند، دارای یک مقدمه در ورود انقلاب به دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی بوده، شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاورد‌های بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده‌اند، که آن را عظیم، درخشان و بی‌نظیر و افتخارآفرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هم‌اکنون کشور دچار آن است را نیز بیان کرده و تلاش‌های دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالش‌ها و عیوب درونی کشور نیز بیان شده است و در نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود‌های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشور تبیین و توصیه شده است.

هاشمی فشارکی افزود: خطاب بیانیه به مردم بوده، ولی تاکید آن روی جوانان مومن انقلابی است. این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده، که گذشته و حال را ترسیم کرده و برای آینده، راهبر‌های هفت گانه در موضوعات «علم و پژوهش»، «معنویّت و اخلاق»، «اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن» و «سبک زندگی» را برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه کرده است، که باید مورد توجه و اهتمام همه آحاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرار گیرد، به نحوی که به عنوان چراغ فروزان و سوگیر در برنامه‌ریزی‌های سالانه ادارات و بخش‌های مختلف جامعه‌ ساری و جاری شود.

سبک زندگی در گام دوم انقلاب

هاشمی فشارکی در خصوص هفتمین توصیه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی، با موضوع «سبک زندگی» گفت: شهر همانند موجودات زنده دارای جسم و روح است. جسمش ساختمان‌ها، ستون فقراتش خیابان‌ها و رگ‌های آن تاسیسات زیر بنایی شهر و روحش شهروندان آن است. شهری که متبرک به نام «اسلامشهر» است، یعنی باید جسم و روحش مبتنی بر مبانی دین مبین اسلام باشد. سیمای شهری از مظاهر بیگانه و بی‌هویتی دور بوده و ساختمان‌های آن به عنوان کالبد فضای زیست شهروندان از هویت اسلامی برخوردار باشد و شهروندان شهر اسلامی نیز در همه شوون زندگی سبک زندگی‌شان مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی باشد.

وی گفت: «اسلامشهر» اسماً و عملا قابلیت الگو شدن شهر اسلامی در گام دوم انقلاب را بر اساس تـوصیه هفتم رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی سبک زندگی اسلامی داراست! و مدیران شهری باید بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی «در شهر اسلامی، عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادی و زیبایی، حفظ طبیعت و صفای طبیعی، همه با هم باید مورد توجه قرار گیرد.» نوع سبک زندگی از اهمیت زیادی برخودار است. اسلامی شدن سبک زندگی در حوزه‌های فردی و اجتماعی ضروری بوده و زمینه‌ساز و تعیین‌کننده سیر کمال دنیوی و اخروی است و باید هویت اسلامی در معماری و شهرسازی توسط شهرداری‌ها و مردم رعایت شود تا بستر و فضا‌ها دارای هویت اسلامی شده و خود نیز هویت‌ساز جامعه شوند.

قرارگاه فرهنگی نمازجمعه اسلامشهر مطالبه گرتحقق گام دوم انقلاب باشند!

وی افزود: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماز جمعه را قلب فرهنگی شهر و امام جمعه را نیز فرمانده قرارگاه فرهنگی نامیده‌اند و با توجه به اینکه هر قرارگاهی لازمه‌اش این است که امور حوزه ماموریت خویش را رصد و تحلیل کرده و فرامین عملیاتی صادر کند تا جهت اجرای آن نظارت و پیگیری شود، لذا ضرورت دارد، زیر نظر امام جمعه محترم اسلامشهر، سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی و توصیه‌های بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مطالبات از مدیران شهرستان پیگیری شود تا ان‌شاءالله این شهر به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب که همانا اهداف عالیه انقلاب است، دست یابد.

همه مکلف به مجاهدت در جهاد تبیینی در برابر جریان تحریف و انحراف هستیم

هاشمی فشارکی در انتها گفت: از آنجا که جریان تحریف و انحراف، بدنبال دگرگونی واقعیت‌های جامعه، شبهه‌افکنی، تهاجم فرهنگی و ترویج سبک غربی، تشدید معضلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی و در نهایت بدنبال مایوس‌سازی مردم از نظام و انقلاب اسلامی هستند. دشمن به صورت جنگ ترکیبی همه روش‌ها و ابزار‌ها را به میدان تهاجم آورده لذا مومنین نیز باید بر اساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین، در همه رده‌های سنی در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام ورزند و با جریان تحریف و انحراف مقابله کنند. دشمنان مانع بیداری اسلامی و مانع ظهور هستند، ولی آرمان گام دوم انقلاب زمینه‌ساز ظهور مهدوی است، از این‌رو تلاشگران گام دوم انقلاب جزو منتظران واقعی امام مهدی (عج) هستند و ان‌شاءالله در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته و در حد اعلای توان خویش، زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت (عج) را پی می‌گیرند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار