جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

ابوعمار مدیریت جنگ را از شهید سلیمانی آموخته بود

سردار فلاح‌زاده نقش محوری شهید محمدخانی در جبهه سوریه را تشریح کرد و گفت: شهید ابوعمار ایده، خلاقیت، ابتکار و قدرت تصمیم‌گیری در صحنه جنگ را از شهید سلیمانی آموخته بود.
کد خبر: ۵۱۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ - 07March 2022

ابوعمار مدیریت جنگ را از شهید سلیمانی آموخته بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در آیین رونمایی از مستند «قرار روز شانزدهم» با ادای احترام به محضر خانواده شهید ابوعمار اظهار داشت: سردار قاآنی قصد داشتند در این جلسه حضور داشته باشند، اما به دلیل لزوم حضورشان در جلسه‌ای امکان حضور پیدا نکردند.

وی در ادامه به تاثیرگذاری و نقش شهید ابوعمار در جبهه مقاومت را تشریح کرد و گفت: شهیدان جبهه مقاومت توطئه آمریکایی‌ها و نیرو‌های نیابتی‌شان را به زیر کشیدند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه درخصوص ویژگی‌های شهید محمدخانی عنوان کرد: ابوعمار خدامحور و ولایتمدار بود چراکه امام زمان خود را شناخت و وظیفه خود را در برابر ایشان انجام داد.

سردار فلاح‌زاده تواضع و خوش‌رویی را از دیگر ویژگی‌های شهید محمدخانی دانست و افزود: توحید، ولایت و توجه به پدر و مادر و خانواده از موضوعات مورد توجه ابوعمار بود.


وی افزود: حسن‌خلق شهید ابوعمار با مجاهدین افغانستانی، نیرو‌های بومی سوریه، پاسداران انقلاب و دیگر مجاهدین زبانزد شده بود به‌طوری که همواره با نیرو‌ها با لبخند برخورد می‌کرد. او متخلق، بشاش و برمدار ولایت‌مدار بود که نتیجه این ویژگی‌ها مردم‌داری نسبت به مردم جنگ‌زده حلب و حضور در اردو‌های جهادی مختلف کشورمان در جهت عشق به مومنین می‌شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شجاعت را از برجسته‌ترین ویژگی شهید ابوعمار خواند و تاکید کرد: جنگ در منطقه‌ی تپه ماهور گاهی سخت است، اما سخت‌تر از آن جنگ در دشت و منطقه و جغرافیای ترکیبی است چراکه نیرو متوجه وضعیت دشمن نخواهد شد.

سردار فلاح‌زاده به محوریت شهید ابوعمار در عملیات محرم در حلب اشاره‌ای کرد و ادامه داد: شهید محمدخانی خودش در این عملیات پیشرو بود. در تصرف تل شهید، دفع تک دشمن در منطقه باغ مثلثی همگی و غوطه شرقی دمشق نقش محوری و اساسی داشت چراکه با خدای خودش معامله کرده بود.

وی تاکید کرد: شجاعت او برگرفته از شجاعت حسینی و علوی و محمدی بود. مدیریت و فرماندهی این شهید ویژگی دیگر او بود. چراکه فرماندهان باید در حوزه سازماندهی، آموزش، قدرت طرح‌ریزی، هدایت یگان در صحنه نبرد برای شکستن خطوط دفاعی و دفع تک دشمن دارای ایده، خلاقیت، ابتکار و قدرت تصمیم‌گیری در صحنه باشند. ایشان این ویژگی‌ها را از سردار سلیمانی که در صحنه جنگ مبتکر و همانند شهید همت و باکری بود، آموخته بود که موجب ارمغان آمدن پیروزی می‌شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: شهید محمدخانی در کنار شهید سلیمانی پیروزی‌های صحنه جنوب حلب و شمال حلب و باز شدن دروازه‌های نوبل و الزهرا را به ارمغان اورد.

سردار فلاح‌زاده با بیان‌اینکه برخی‌ها ویژگی‌های یک مومن را دارند، اما یکی از ویژگی‌های محمدخانی اهل واجبات بودن و اهل حلال و حرام بودن ایشان بود، افزود: کسی که لقمه حلال و شیرپاک بخورد می‌تواند ولایت مدار باشد چراکه ولایت در قلب کسی مستقر می‌شود که لقمه حلال و شیرپاک خورده باشد و شهید ابوعمار همه ویژگی‌های یک مومن و عبدخدا را در خود جمع کرده بود که در حوزه مدیریت صاحب فکر، ایده، طرح و قدرت مدیریت فرماندهی بود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها