برگزیدگان جشنواره بهترین کتاب سال دفاع مقدس معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۵۱۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 09March 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس، با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نویسندگان، شاعران و مهمانان فرهنگی در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

نوزدهمین دوره جشنواره کتاب دفاع مقدس با بررسی کتب سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در ۱۸ گروه خاطره، مستند، پژوهش‌های نظامی ـ سیاسی، داستان ـ رمان، زندگینامه داستانی، شعر و نثر ادبی، پژوهش‌های فرهنگی ـ اجتماعی، پژوهش‌های ادبی، ادبیات کودک و نوجوان، بیداری و مقاومت بین‌الملل اسلامی، تاریخ شفاهی، آثار مرجع، ترجمه، هنرهای تجسمی، توطئه‌های داخلی، هنرهای نمایشی، پژوهش‌های هنری و مدافعان حرم به کار خود پایان داد.

اسامی برگزیدگان هر بخش به شرح زیر است:

ناشر برتر دفاع مقدس در بخش خصوصی

هیأت داوران ضمن قدردانی از انتشارات دارخوین، به اتفاق آرا انتشارات شهید کاظمی را به خاطر اهتمام در تولید آثار متنوع، توجه به مدافعان حرم، مقاومت، برگزاری پویش‌های متعدد کتابخوانی، تلاش گسترده در ترویج و تبلیغ آثار دفاع مقدس و تولید کتاب‌های تأثیرگذار، به عنوان ناشر برتر خصوصی در سطح شهرستان انتخاب و معرفی کرد.

همچنین هیأت داوران ضمن قدردانی از انتشارات امینان و یازهرا(س)، به اتفاق آرا انتشارات ایران سبز را به‌عنوان ناشر برتر خصوصی در سطح تهران انتخاب و معرفی کردند.

ناشر برتر دفاع مقدس در بخش غیرخصوصی

هیأت داوران در این بخش ضمن تقدیر از انتشارات خط هشت، سرزمین نور و ستارگان سرزمین آفتاب، به اتفاق آرا، نشر انصارالرضا(ع) را به خاطر اهتمام در نشر گسترده آثار دفاع مقدس به‌عنوان ناشر برتر غیرخصوصی در سطح شهرستان انتخاب و معرفی کردند.

هیأت داوران ضمن تشکر از انتشارات صریر، راهبردی نهاجا و موزه دفاع مقدس، به اتفاق آرا انتشارات سوره مهر را به دلیل انتشار متنوع و قابل توجه آثار دفاع مقدس، تولید کتب تأثیرگذار و ورود به عرصه نشر کتاب الکترونیک و صوتی به‌عنوان ناشر برتر غیرخصوصی در سطح تهران انتخاب و معرفی کردند.

ناشر برتر نظامی

هیأت داوران به اتفاق آرا انتشارات آتشبار وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران را به‌خاطر توجه و اهتمام در نشر گسترده تاریخ شفاهی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران، ترجمه زندگی‌نامه شهدای ارتش به زبان‌ انگلیسی، انتشار تاریخ روز شمار ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس، توجه به انتشار آثار متنوع در موضوعات داستان و رمان در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به عنوان ناشر برتر نظامی انتخاب و معرفی کردند.

خادم نشر

هیأت داوران ضمن ارج‌گذاری به زحمات و تلاش‌های همه خادمان نشر کشور، به اتفاق آرا آقای امیرشهریار امینیان را به پاس خدمات گسترده و چند ساله ایشان در عرصه نشر آثار دفاع مقدس، به‌عنوان خادم نشر انتخاب و معرفی کردند.

منتقد و پژوهشگر کتاب پس از انتشار

هیأت داوران براساس بررسی‌ سوابق منتقدان کتب دفاع مقدس، به اتفاق آرا آقای کوروش علیانی را به عنوان منتقد، پژوهشگر و مُبلغ کتاب دفاع مقدس در این دوره انتخاب و معرفی کردند.

فعالان فرهنگی حوزه کتاب دفاع مقدس

هیأت داوران ضمن ارج‌گذاری به زحمات و تلاش‌های همه فعالان فرهنگی حوزه کتاب دفاع مقدس، به اتفاق آرا بر اساس نظرات کارشناسان و بررسی داده‌های به‌دست آمده از منابع و مراجع مختلف، خانم «معصومه رامهرمزی» را به‌عنوان فعال فرهنگی و اهتمام وافر بر تولیدات کیفی و اثرگذار و آقای «حسن علایی‌فعال» را به‌عنوان فعال فرهنگی و اهتمام بر تولید، عرضه و معرفی کتاب و برگزاری مراسم متنوع در عرصه کتاب دفاع مقدس انتخاب و معرفی کردند.

بهترین داور منتخب دوره نوزدهم

دبیرخانه و هیأت برگزاری به پاس قدردانی از زحمات نویسنده توانا و داور گروه زندگی‌نامه داستانی دوره نوزدهم و به پاس احترام به فرهنگ و تعالی مفهومی داستان‌های دفاع مقدس از زنده‌یاد جهانگیر خسروشاهی به‌عنوان داور منتخب دوره نوزدهم تجلیل می‌کنند.

کتابخانه، کتابدار و کتابخوان برتر دفاع مقدس

هیأت داوران، ابتدا ضمن تشکر از «کتابخانه تخصصی شهید سوداگر» موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و «کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری» به عنوان مراکز کتابخانه‌ای مرجع و مؤثر در فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی حوزه دفاع مقدس در کشور؛ اعلام می‌دارد پس از ارزیابی داده‌های اطلاعاتی دریافت شده از ۱۳ کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در سراسر کشور، منتخبین خود را به شرح زیر معرفی می‌کند:

کتابخانه برتر دفاع مقدس

کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر به دلیل سابقه دیرینه، اهتمام به تشکیل بخش‌های متنوع و تخصصی و به‌کارگیری نیروهای متخصص در امر کتابداری؛ به عنوان کتابخانه برتر دفاع مقدس انتخاب و معرفی کردند.

کتابدار برتر دفاع مقدس

گروه داوری پس از تفحص و جستجو برای یافتن کتابدار نمونه، خانم زینب ابویسانی را به دلیل فعالیت‌های متنوع و متعدد در حوزه کتابدار، تعامل با مخاطبان، جذب و تشکل مناسب از جوانان برگزاری مسابقات کتابخوانی، ایجاد فضای مجازی و ترویج کتاب و کتابخوانی در نقطه روستای ابویسانی از توابع بخش هلالی در شهرستان جغتای خراسان رضوی، ایشان را شایسته تقدیر ویژه می‌داند.

کتابخوان برتر

گروه داوری برای تعیین بهترین کتابخوان دفاع مقدس از بین فرم‌ها و اطلاعات گرفته شده از کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس از سراسر کشور برادر «کامران طارمی» از کتابخانه شهید سوداگر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دلیل مراجعه مستمر و ارتباط دائم و مناسب با کتابخانه و تعامل سازنده شایسته تقدیر می‌داند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها