رئیس مجمع عالی بسیجیان استان کردستان تأکید کرد؛

ضرورت توجه دولت به ظرفیت‌های نهفته کردستان

«باغبانیان» گفت: کردستان با داشتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیاد در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، میراث فرهنگی در طول سالیان گذشته به دلایل متعدد نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد که امیدواریم در این دولت مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ - 12March 2022

ظرفیت‌های نهفته کردستان مورد توجه دولت سیزدهم قرار گیردبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «مصطفی باغبانیان» رئیس مجمع عالی بسیجیان استان کردستان ظهر امروز در مجمع عالی بسیج استان کردستان که با حضور مسئولان و بسیجیان در سالن شهدای گمنام سپاه سنندج برگزار شد، اظهار داشت:  انتظار می‌رود با روی کارآمدن دولت فسادستیز و یاری‌رسان مردم، مشکلات جامعه برطرف شود.

وی افزود: استان کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فرهنگی بوده که پنج هزار و ۴۰۰ شهید بومی تقدیم حفظ نظام کرده و با داشتن قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیاد در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، میراث فرهنگی در طول سالیان گذشته به دلایل متعدد نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد که امیدواریم در این دولت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجمع عالی بسیجیان استان کردستان با اشاره به پژوهش‌های مختلف و نظریه‌های اساتید، صاحب‌نظران، کارشناسان و قوه‌های هفت گانه مجمع بسیجیان در رابطه با مشکلات موجود تصریح کرد: استان کردستان علی‌رغم داشتن ظرفیت‌های فراوان منابع‌ طبیعی خدادادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نیروی انسانی متخصص و غیره در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه نگاه راهبردی، بلندمدت و آینده‌نگرانه به مسائل استان داریم، افزود: نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مسئول، بهره‌گیری از توان و نظرات اساتید و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی برای برنامه‌ریزی، مدیریت و راهبری کلان به منظور حل مشکلات مردم جزو دیگر برنامه‌های اولویت‌دار در کردستان است.

باغبانیان بیان کرد: علی‌رغم خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در کردستان انجام داده، اما همچنان دچار مشکلات و چالش‌های اساسی هستیم که با سپردن مسئولیت‌ها به نیروهای انقلابی، ارزشی و دلسوز بخش زیادی از آنها مرتفع خواهد شد.

در حوزه فرهنگی و اجتماعی اقدامات موثری انجام شود

«رضا زکی‌زاده» ناظر مجمع عالی بسیجیان استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه این مجمع در هفت حوزه اساسی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: کارگروه آموزش و فناوری و تحقیقات در راستای ظرفیت‌های قومیتی و تأثیر آن بر امنیت اجتماعی و توسعه همه جانبه استان بوده و در بخش اقتصاد و زیربنایی نیز بر مسئله عارضه‌یابی و شناسایی بنگاه‌های اقتصادی است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید کارهای بیشتری انجام شود، گفت: در حوزه زن و خانواده، راهکاری رسیدن به آرامش روحی و روانی زنان و مبانی تکریم بنیان خانواده در پنج حوزه در حال پیگیری است.

زکی زاده با بیان اینکه در کار گروه تعلیم و تربیت نیز بر مسئله دفع سلفیت و جلوگیری از گسترش آن در استان مورد تأکید است، خاطرنشان کرد: در کارگروه سلامت و محیط‌ زیست علل کاهش کیفیت آب سنندج از نظر طعم و بو و در کارگروه مدیریت و حکمرانی نیز موضوع رشد روزافزون شغل‌های کاذب و غیر رسمی به صورت تخصصی  تحقیق و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها