مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان:

توانمندسازی جامعه ایثارگری مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید است

«شهسواری» خدمت به خانواده شهدا و توانمندسازی آن‌ها را مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: جامعه ایثارگری آراسته به حیاءالکرم است و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود در برابر ایثار و فداکاری‌شان بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۵۲۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 08June 2022

توانمندسازی جامعە ایثارگری مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علیرضا شهسواری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، خدمت به خانواده شهدا و توانمندسازی آن‌ها را مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و اظهار داشت: جامعه ایثارگری آراسته به حیاءالکرم است و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود، در برابر ایثار و فداکاری‌شان بسیار ناچیز است.

وی افزود: شهدا و ایثارگران بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی برای امنیت و آرامش جامعه از گران‌بهاترین سرمایه و دارایی خود گذشتند و در جبهه‌های حق علیه باطل به نبرد با دشمنان پرداختند؛ بنابراین باید این فرهنگ ایثار و دلاوری‌ها در جامعه نهادینه شود و وظیفه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر نهاد‌های فرهنگی، تبیین این حق است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان جانبازان را شهدای زنده خواند و گفت: جانبازان و ایثارگران سند مظلومیت هستند و جامعه ایثارگری متعلق به یک نهاد نیست و عموماً دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های متولی در حوزه‌های مختلف، بنیاد شهید و امور ایثارگران را متولی امور ایثارگران می‌دانند؛ درحالی‌که بنیاد شهید متولی هماهنگی‌هاست و وظایف سایر دستگاه‌ها در قبال خانواده شهدا و ایثارگران قابل چشم‌پوشی نیست.

وی ادامه داد: طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران کمترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی در قبال جامعه ایثارگری است و باید همه مسئولان در اشاعه آن گام بردارند.

شهسواری با بیان اینکه فضای کشور آکنده از ایثارگری است، گفت: یک میلیون رویداد ایثار در حوزه شهدا و جانبازان و آزادگان اتفاق افتاده است.

وی بر ضرورت گره‌گشایی از مشکلات ایثارگران تاکید و خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال بزرگترین معضل جامعه ایثارگری است که نیاز به هم‌افزایی و تلاش دستگاه‌های اجرایی دارد.

شهسواری بیان کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده در سال ۱۳۶۷ قریب به ۲۷ هزار نفر شهید شدەاند و این بە این معنی است کە یک شهر تخلیە شدە است تا یک کشور در امان بماند؛ به عبارتی دیگر به ازای هر ۳۰۰ نفر یک نفر شهید و بە ازای هر ۱٤۰ ایرانی یک نفر جانباز شدە است.

شهسواری گفت: در حوزه حفظ دستاورد‌ها و ثبت و نشر آثار و خاطرات و یادبود‌های ایثارگران، آن‌چنان کە شاید و باید کار نشدە است.

وی اضافە کرد: یادوارە‌های شهدا مهمترین رکن در حفظ و تسری فرهنگی ایثار و شهادت در جامعە هستند و این مهم جزو وظایف جدی و عمیق نهاد‌های فرهنگی است.

شهسواری اضافه کرد: انتشار کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله شیوه‌های مهم انتقال و حفظ فرهنگ ایثار و مقاومت و انجام آن وظیفه تمام ارکان کشور است.

وی با اشاره به اهمیت و اثرگذاری کار‌های هنری، اظهار داشت: ساخت فیلم و مستند از موضوعات یا شهدای شاخص در استان‌ها برای اولین‌ار امسال در دستور کار قرار گرفته است و سهمیه برای استان کردستان هم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به اهمیت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: باتوجە بە تغییر شرایط و فضای حاکم بر دنیا و رسانە و فرهنگ امروزە در جنگ نرم دشمنان بسیار ظریف کار می‌کنند؛ بنابراین برای مقابله با جنگ نرم در کشور باید از روش‌های نوین استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار