رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

حجاب یکی از ضروری‌ترین واجبات الهی است

حجت‌الاسلام «سادات» با بیان اینکه حجاب یکی از ضروری‌ترین واجبات الهی بوده و خاستگاه قرآنی و شرعی دارد، گفت: رعایت این فریضه الهی نشانه سلامت روحی و روانی جامعه و تابلوی نظام مقدس اسلامی است.
کد خبر: ۵۳۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ - 12July 2022

حجاب یکی از ضروری‌ترین واجبات الهی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «سید محمد سادات» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان امروز (سه‌شنبه) در همایش منطقه‌ای رایحه که به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: حجاب امری ضروری و نشانه سلامت روحی و روانی جامعه است که خاستگاه قرآنی و شرعی دارد و به نوعی تابلوی نظام مقدس اسلامی است.

وی افزود: در کشور ما قوه عاقله‌ای که در مورد فرهنگ حجاب و عفاف تصمیم‌سازی و تصمیم گیری کند وجود ندارد و این فریضه الهی بسیار مظلوم واقع شده و نه تنها حامی جدی ندارد بلکه در پیکره دولت معارضان فراوانی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اهمیت مسئله حجاب تصریح کرد: ویروس بی‌عفتی و بی‌غیرتی به مراتب از ویروس کرونا خطرناک‌تر است و موجب انحطاط خانواده‌های اصیل ایرانی و جامعه اسلامی می‌شود.

وی ترویج بی‌بندوباری را سرلوحه برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام در مواجهه با فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و گفت: به منظور گسترش این فریضه الهی نیازمند به یک عزم جدی و بسیج همگانی از جمله ایجاد یک مرکز تخصصی به منظور سیاستگذاری و تصمیم‌سازی در امر حجاب با نقش آفرینی بانوان به ویژه مبلغه‌های حوزه‌های علمیه خواهران باهدف پاسخگویی به شبهات مطرح در مقوله حجاب هستیم.

سادات جلوگیری از ورود زنان بدحجاب به ادارات و مراکز دولتی، تشویق بانوان محجبه و برپایی نشست‌های تبیینی بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری پیرامون مقوله حجاب و عفاف، برگزاری دوره‌های آموزشی و بصیرتی ویژه خانواده ها و اهتمام ویژه رسانه ملی و مراکز آموزشی از مقاطع دبستان تا دانشگاه را ضروری دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: تولید محتوای مناسب پیرامون اهمیت حجاب و آثار زیان‌بار ترک آن در متون آموزشی، برخورد قاطع با هنجارشکنان سلامت اجتماعی از سوی دستگاه قضایی و انتظامی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از دیگر ضروریات این حوزه در کردستان بوده که امیدواریم مورد توجه مسئولان متولی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار