رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

زنده نگه داشتن نام شهدا از بزرگترین رسالت‌های مردم و مسئولان است

حجت الاسلام «سادات» با اشاره به مجاهدت مردم کردستان در پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، گفت: پاسداری و زنده نگه داشتن نام این شهدای بزرگ از بزرگترین رسالت‌های مردم و مسئولان در این استان خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ - 14March 2023

پاسداری و زنده نگه داشتن نام شهدا از بزرگترین رسالت‌های مردم و مسئولان در کردستان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «سیدمحمد سادات» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: شهیدان با نثار جان خود علاوه بر وصال شیرین به معبود خویش ظلم و جور را نیز از ساحت جامعه زدوده و امنیت و آسایش را به ارمغان آوردند.

این مسئول افزود: شهادت میراث گرانبهایی است که اصل و مبنای آن بر عبودیت و تسلیم رضایت پروردگار شدن است، یعنی همان مرتبه‌ای از بندگی که هدف تمام انبیای الهی بوده و درهای آسمان را به روی بندگان باز می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در احیای فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امام راحل عظیم‌الشأن با حرکت عظیم خود بسیاری از ارزش‌های اسلامی و انسانی که مهمترین آنها روحیه ایثار و مقاومت است را احیا کرد، روحیه‌ای که تحقق بخش عدالت، صلح، رهایی از قید و بند و منافع اجتماعی را بر منافع فردی ارجح دانسته و برای تحقق این مهم انسان‌های خالص و مؤمن از جان و مال خود برای رضایت پروردگار و حفظ ارزش‌های اجتماعی می‌گذرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از چهار دهه از حیات انقلاب اسلامی ایران، از کشور و استان کردستان هزاران جوان عاشق و مؤمن به خیل عظیم مجاهدان و شهدای راه حق پیوسته که خون پاک آنان مایه برکت و امنیت این سرزمین و نام بزرگشان سنگ نشانی از صراط مستقیم و حرکت در مسیر عدل الهی خواهد بود.

وی بیان داشت: شهیدان بزرگی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای مردم منطقه که برای تمام مردم جهان پیام‌آور صلح و امنیت بوده و نام بزرگ‌شان تا همیشه بر تارک افتخارات این مرز و بوم درخشیده و همچون چراغی هدایتگر سالکان راه حق خواهد بود.

سادات با اشاره به مجاهدت مردم کردستان در پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی شهیدان این منطقه را جزو مظلوم‌ترین شهدای اسلام دانستند و پاسداری و زنده نگه داشتن نام این شهدای بزرگ از بزرگترین رسالت‌های مردم و مسئولان در این استان خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: گرچه تکریم شهدا و خانواده‌های معظم آنان محدود به یک مناسبت تقویمی نیست، اما شایسته است در روزی که مزین و متبرک به نام آسمانی شهداست بر روان پاک تمامی شهدای گلگون کفن ایران اسلامی، شهدای کردستان، شهدای مدافع سلامت و امنیت درود بفرستیم و و از خداوند متعال توفیق حرکت در مسیر شهدا و فرصت خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را مسئلت کنیم.

همزمان با این روز برنامه‌هایی در سطح استان کردستان تدارک دیده شده و کودکان و نوجوانان نیز با اجرای برنامه‌های متنوع قصه‌گویی، سرود، دکلمه خوانی، شعرخوانی، قرائت اثر ادبی و معرفی کتاب و معری شخصیت شهدای جنگ تحمیلی به استقبال این روز مبارک رفته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها