فرمانده سپاه امام رضا (ع):

تداوم انقلاب اسلامی از دستاوردهای خون شهداست/ حرکت در مسیر شهیدان باید آگاهانه باشد

سردار «غیاثی» گفت: امروز جامعه به تبیین اندیشه‌های بلند شهدا نیاز دارد؛ چراکه ماندگاری و تداوم انقلاب اسلامی از دستاوردهای خون شهداست.
کد خبر: ۵۳۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ - 11August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پادگان شهید برونسی برگزار شد.

سردار غیاثی در این نشست با بیان اینکه پاسداشت شهدا مورد تأکید امامین انقلاب بوده و هست، اظهار داشت: باید اهدافی را که شهدا ترسیم کردند دنبال کنیم چون اعتقاد داریم شهدا مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را گشودند و ما باید در این مسیر گام برداریم که امیدوارم حرکت ما در این مسیر آگاهانه و نشأت گرفته از بیداری باشد.

وی افزود: امروز جامعه به تبیین اندیشه‌های بلند شهدا نیاز دارد چراکه ماندگاری و تداوم انقلاب اسلامی از دستاوردهای خون شهداست.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگداشت شهدا را امری حیاتی برای کشور می‌دانند؛ بر همین اساس جریان شهادت به بخشی از فرهنگ جامعه تبدیل شده که توقف‌ناپذیر است.

سردار غیاثی تأکید کرد: تلاش‌هایی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد باید این نتیجه را به همراه داشته باشد که بتوانیم سبک زندگی شهدا را برای نسل‌های آینده تبیین کنیم و در کنار یاد شهدا، روایتگر پیروزی‌ها و دستاوردهای ایستادگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در برابر دنیای استکبار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت نقش‌آفرینی سپاه امام رضا (ع) در فعالیت‌های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: برای پیشبرد بهتر مأموریت‌های مشترک باید تعاملات در حد اعلا افزایش پیدا کند تا ضمن جبران عقب‌ماندگی‌ها، بتوانیم به وظایف خود در قبال حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با نگاه ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها با سرعت عمل کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) یادآور شد: علی‌رغم وجود محدودیت‌ها اما به دلیل انتظاراتی که از سپاه پاسداران وجود دارد کمبودها نباید مانع اجرای مأموریت‌ها شود که حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز از این قاعده مستثنی نیست. باید با اراده‌ای قوی و در سایه همت و تلاش مضاعف نسبت به ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت اقدام کنیم؛ بر همین اساس همه مکلف هستیم در وسط میدان باشیم و به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنیم.

سردار غیاثی بابیان اینکه فرماندهان نواحی سپاه در شهرستان‌ها دبیری ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت را بر عهده دارند، ابراز داشت: با هدف حذف واسطه‌ها و سرعت بخشیدن به اجرای مأموریت گرامیداشت مناسبت‌ها، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان می‌تواند در این حوزه به‌صورت مستقیم با فرماندهان نواحی ارتباط برقرار کند، فرماندهان نواحی نیز باید در این راستا ارتباطات خود را با اداره‌کل حفظ آثار استان تقویت کنند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره ملی شهدا در برخی از شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: طی ۲ سال آینده کنگره ملی شهدا در شهرستان‌های نیشابور، قوچان، کاشمر، تربت‌حیدریه و سبزوار برگزاری می‌شود که جلسات شورای سیاست‌گذاری کنگره در برخی از این شهرستان‌ها برگزار شده و یا در هفته آینده برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی با حضور مسئولان استانی برگزار شده که فعال‌سازی کمیته‌های تخصصی کنگره شهدای استان در دستور کار قرار گرفته است.

سردار غیاثی در این نشست جهت تعامل دوطرفه، معاونت‌های تخصصی سپاه امام رضا (ع) را در راستای تدوین دانشنامه دفاع مقدس، تقویت مرکز اسناد، تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام، جمع‌آوری خاطرات و تاریخ شفاهی پیشکسوتان جهاد و مقاومت، تألیف کتاب، تحقیق و پژوهش، نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه زنان و روحانیت، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها، گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت، حمایت از ساختارهای مردم‌نهاد و دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها و فعال‌سازی قرارگاه راهیان نور تعیین کرد.

وی همچنین برگزاری نشست‌های تعاملی بین معاونت‌های سپاه امام رضا (ع) و مدیریت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس طی هفته آینده را ضروری دانست.

کارآمدی سپاه در نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست ابراز داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مأموریت جلوگیری از تحریف و یا فراموشی حماسه دفاع مقدس را در عرصه‌های مختلف بر عهده دارد.

وی افزود: این اداره‌کل نسبت به اجرای مأموریت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همه سطوح از مساعدت‌های سپاه امام رضا (ع) بهره‌مند است که امیدواریم این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها تداوم داشته و تقویت شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: به دلیل کارآمدی سپاه تأکید بر این است که از این ظرفیت در جهت پیشبرد هر چه بهتر مأموریت‌های مشترک استفاده کرد.

این مسئول گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک مأموریت فراگیر و بین بخشی است و بخش‌های مختلف باید در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین عرصه‌های مأموریتی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در حوزه‌های تدوین دانشنامه دفاع مقدس، اسناد و مدارک، احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، احصا تاریخ شفاهی پیشکسوتان جهاد و مقاومت، چاپ و انتشار کتاب‌های فاخر ادبی، آموزش و پژوهش، نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه اقشار، فضای مجازی و خبرگزاری‌ها، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس پرداخت و خواستار توسعه تعاملات سپاه امام رضا (ع) و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در راستای پیشبرد بیش‌ازپیش مأموریت‌ها در این حوزه‌ها شد.

سردار یوسفعلی‌زاده برگزاری نشست‌های بین بخشی معاونت‌های سپاه استان و مدیریت‌های تخصصی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مورد تأکید قرار داد.

در این نشست علی علی‌مددی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت ارائه کرد.

همچنین سرهنگ جواد قاصد نظامیان مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان در سخنانی ضمن تبیین اهمیت تدوین این دانشنامه به‌عنوان یک کتاب مرجع، همکاری بیش‌ازپیش سپاه امام رضا (ع) در جهت تدوین این مجموعه خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار