ما متحدیم/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: حضور ۱۳ میلیون دانش‌آموز در راهیان نور با همکاری همه دستگاه‌ها/ قوانین متعدد کشور بر حفظ هویت ایرانی- اسلامی تأکید دارد

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند ۱۳ میلیون دانش‌آموز را برای اردو‌های مختلف اعم از راهیان نور مدیریت کند، گفت: قانون برنامه هفتم همه دستگاه‌ها را ملزم کرده برای تحقق آن همه امکانات خود را بسیج کنند.
کد خبر: ۶۰۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۳ - 14August 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: حضور ۱۳ میلیون دانش‌آموز در راهیان نور با همکاری همه دستگاه‌ها/ قوانین متعدد کشور بر حفظ هویت ایرانی- اسلامی تأکید دارد«جبار کوچکی‌نژاد» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: در رابطه با موضوع حفظ و ترویج ارزش‌های اسلامی و احکام دین در موضوع حجاب و دیگر موضوعات فرهنگی و هویت ملی دستگاه‌های فرهنگی به شدت در انفعال به سر می‌برند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه انسجام و هماهنگی لازم بین نهادهای فرهنگی کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پروش و دانشگاه‌ها که ارتباط وسیعی با نوجوانان و جوانان ما دارند به خوبی می‌توانند در زمینه آگاهی‌بخشی به نسل جوان موثر باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم به عنوان یک دغدغه‌مندی حاکمیتی تمام ارکان حاکمیت و خصوصاً مجلس شورای اسلامی باید به دنبال بازنگری و قوانین و سازوکارها در عرصه فرهنگی برای توسعه ارزش‌های اسلامی و دینی باشند.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی و قوانین متعدد کشور بر حفظ هویت ایرانی- اسلامی تأکید دارد، گفت: همه مردم ایران باید به این موضوع مهم پایبند باشند.

کوچکی‌نژادی در پاسخ به این سوال که آیا در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی‌های لازم درخصوص تقویت اردوهای راهیان نور صورت گرفته است؟ تصریح کرد: برخی از مسائل نمی‌توان به اجبار قانون دربیاید، در برنامه هفتم توسعه دولت اعلام کرده است که هر دانش آموز حداقل سالی دوبار باید به اردوهای خارج از شهر برود که یکی از آنها راهیان نور است که برای تحقق آن همه امکانات باید بسیج شوند و دستگاه‌های مختلف باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند ۱۳ میلیون دانش‌آموز را برای اردوهای مختلف اعم از راهیان نور مدیریت کند، گاهی اوقات حوادث غیرمترقبه‌ای پیش می‌آید که واقعاً نگران کننده است، البته قانون برنامه هفتم همه دستگاه‌ها را ملزم به همکاری با راهیان نور کرده است که مهم‌ترین آن اردوهای راهیان نور است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار