ترکی الفیصل در گفت و گو با اشپیگل؛

ایران در تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای است

سفیر پیشین عربستان در آمریکا در گفت‌وگو با نشریه آلمانی "اشپیگل" ضمن موضع گیری علیه برنامه هسته ای ایران، سیاست‌های این کشور و حتی آمریکا در سوریه را به باد انتقاد گرفت.
کد خبر: ۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ - 02December 2013

ایران در تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، "ترکی الفیصل" رئیس پیشین سرویس اطلاعات عربستان و سفیر پیشین این کشور در آمریکا در گفتوگو با هفته نامه آلمانی "اشپیگل" با موضع گیری علیه برنامه هسته ای ایران مدعی شد که ایران در تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای است و با استقبال از توافق هسته ای ژنو در عین حال خواستار کاهش تاسیسات هسته ای ایران شد و گفت که در غیر این صورت کشورش نیز باید از لحاظ هسته ای مسلح شود.

ترکی فیصل خواستار نابودی تاسیسات هسته ای از جمله اسرائیل در منطقه شد و در عین حال از کشورهای 1+5 خواست تا کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را در مذاکرات با ایران مشارکت دهند.
 
وی مدعی شد که کشورهای منطقه با تسلیحات هسته ای ایران باید از آمادگی برخوردار باشند و از ایران خواست تا به حمایت از دولت "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه پایان دهد اما درباره حمایتهای دولت متبوعش از معارضان سوری گفت که باید از مخالفان حمایت کرد تا از خودشان دفاع کنند و اینطور نتیجه گرفت که پیش از کنفرانس ژنو 2 باید تسلیحات بیشتری در اختیار معارضان قرار داده شود.
 
وی همچنین از سیاستهای آمریکا در قبال سوریه به شدت انتقاد کرد.
 
سفیر پیشین عربستان در آمریکا با ابراز ناامیدی از سیاستهای جهانی از جمله آمریکا درباره سوریه گفت که همچنان بعد از 3 سال از بحران سوریه همچنان رویکرد آمریکا در این زمینه روشن نیست.
 
خبرنگار اشپیگل از ترکی الفیصل درباره انتقادهای "حسین موسویان" دیپلمات ایرانی مبنی بر دامن زدن عربستان به تنشهای مذهبی در سوریه پرسید که وی آن را رد کرد.
نظر شما
پربیننده ها