به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛

کتاب "خاطرات آیت‌الله عبدالله محمدی" منتشر شد

انقلاب اسلامی ایران، حاصل مجاهدت‌های فراوان مردم این سرزمین از اقشار و اقوام گوناگون است، اما در به ثمر رسیدن این انقلاب، روحانیت نقشی مثال‌زدنی ایفا کرده است.
کد خبر: ۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲ - 19November 2013

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در چهارمین روز از بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، چهارمین اثر خود را تحت عنوان «خاطرات آیتالله عبدالله محمدی» تدوین محمدرضا احمدی را منتشر کرد.

انقلاب اسلامی ایران، حاصل مجاهدتهای فراوان مردم این سرزمین از اقشار و اقوام گوناگون است، اما در به ثمر رسیدن این انقلاب، روحانیت نقشی مثالزدنی ایفا کرده است؛ همانگونه که در تثبیت و بقای آن تلاشهای بینظیری مبذول میدارد. به دلیل ویژگی منحصر به فرد انقلاب یعنی اسلامی بودن، این روحانیت بود که به آگاهیبخشی، سازماندهی و بسیج نیروهای مردمی همت میگماشت و با تعلیم و ارشاد نسلهای نوخاسته، آنها را به سوی مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی سوق میداد.

آیتالله عبدالله محمدی یکی از روحانیونی است که این نقش اصیل را به خوبی ایفا کرده است. وی چه در پیش از انقلاب و چه پس از آن خود را چون سربازی در خدمت اسلام  و موظف به نگهبانی و پاسداری از آرمانهای آن میداند که این وظیفه محدود به مکان و زمان خاصی هم نخواهد بود. کتاب حاضر، متن مصاحبههای مرکز قم با ایشان است که پس از ضبط، پیادهسازی، بازنویسی و تدوین اینک به محضر خوانندگان تقدیم میشود.

وی پس از معرفی خود در فصل اول، به سالهای حضورش در نجف اشرف اشاره میکند. این سالها مصادف با تبعید امام به نجف اشرف بوده است. او از استقبال از امام در نجف و روزهای آغازین حضور امام و نیز نحوهی شروع به تدریس امام میگوید.

مطالب فصل سوم کتاب به اوجگیری نهضت امام میپردازد و راوی در فصل چهارم از خاطرات دستگیری و زندان خود و پسرش عباس محمدی یاد میکند.

در فصل پنجم وقایع پس از پیروزی انقلاب به ویژه در خرمشهر و اوضاع حساس آن مورد کنکاش قرار میگیرد. جریان خلق عرب، اقدامات تیمسار مدنی و آقای شبیر خاقانی از جمله مباحثی است که در این قسمت مورد بحث قرار میگیرد. مطالب فصل ششم به دفاع مقدس و شرایط خرمشهر از ابتدای جنگ تا سقوط و سپس آزادسازی آن اختصاص دارد. راوی در فصل پایانی از حضورش در ایلام به عنوان امام جمعه و شرایط این شهر در روزهای جنگ و پس از آن سخن میگوید.

کتاب فوق در شمارگان1500 نسخه و 288 صفحه روانه بازار نشر شد.

لازم به ذکر است، علاقهمندان جهت تهیه این کتاب میتوانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان 12فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه کرده و یا با شماره تلفنهای 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها