یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه:

گروه های تندرو شورشی مخالفان دولت را تهدید می کنند

فعالان تبعیدی مخالف دولت سوریه می‌گویند نگران آنند که جنگجویان تندرو که بسیاری از آنها هم عضو شبکه القاعده هستند، بر نیروهای مخالف بشار اسد تسلط پیدا کنند.
کد خبر: ۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶ - 07December 2013

گروه های تندرو شورشی مخالفان دولت را تهدید می کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از بی بی سی، یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه، از گروه های مخالف اصلی دولت سوریه گفت گروه های شورشی تندرو و سلفی به طور منظم فرماندهان دیگر گروه های مخالف را هدف قرار می دهند و آنها را میکشند.

این فرمانده شورشیان سوریه گفت: جنگجویان بنیادگرای اسلامی ساکن کشورهای اروپایی از جنوب ترکیه به سوریه نفوذ میکنند تا در جنگی که به زعم آنها یک جهاد اسلامی است، شرکت کنند.

این موضوعی است که حتی توسط برخی رسانه ها مانند بی بی سی نیز تایید شده است؛ به گونه ای که این رسانه غربی گزارش داد جنگجویان جهادی خارجی از پایگاهها یا مخفیگاههای جنوب ترکیه برای ورود به سوریه و جنگ با نیروهای دولتی استفاده میکنند. اما نکته قابل توجه این رسانه غربی پیوستن این نیروها به گروه های تندرویی مانند النصره می باشد که علاوه بر مبارزه مسلحانه با دولت سوریه، دیگر گروه های شورشی را نیز تهدید می کنند.

یکی از افردی که یکی از مخفیگاههای این نیروهای شورشی را در نزدیکی شهر مرزی ریحانلی اداره میکند گفت: "ظرف سه ماه گذشته بیش از ۱۵۰ نفر از جمله تا ۲۰ بریتانیایی از این مسیر استفاده کردهاند".

همچنین یکی از این جنگجویان که از فرانسه آمده بود به خبرنگار بی بی سی گفته است: "ما هزاران نفر هستیم، از گوشه گوشه جهان، و همگی عضو القاعده هستم."

در این رابطه گفتنی است دولت سوریه نیز با ارسال نامه هایی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از ترکیه به دلیل همکاری با گروه های شورشی و کمک به آنها در ناامن کردن سوریه شکایت کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار