بعد جدید اختلافات میان گروه‌های شورشی سوریه

در حالی که تاکنون اختلافات میان گروه های شورشی به تنش های گروه های غرب گرا و وابسته به القاعده محدود بود، در روزهای اخیر شاهد بروز تنش های جدی میان گروه های شورشی همسو در این کشور می باشیم.
کد خبر: ۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰ - 08December 2013

بعد جدید اختلافات میان گروه‌های شورشی سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از المنار، تحولات روزهای اخیر سوریه نه تنها پیشروی های ارتش در مقابل شورشیان را نشان می دهد، بلکه بعد جدیدی از اختلافات میان گروه های شورشی را بازگو می کند که می تواند روند شکست آنها در مقابل نیروهای دولتی را تسریع نماید.

هر چند تاکنون اخبار مختلفی از درگیری میان گروه های شورشی غرب گرا در سوریه با گروه های نزدیک به القاعده متشر شده است، ولی در روزهای اخیر تنش هایی نیز میان گروه های شورشی همسو مانند جبهه النصره و گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام روی داده است که عمق اختلافات میان گروه های شورشی را نشان می دهد که بر روند منازعه در این کشور به نفع ارتش اثرگذار خواهد بود.

نمونه این اختلافات را می توان در کشته شدن یک تروریست سعودی عضو گروه دولت اسلامی عراق و شام توسط نیروهای جبهه النصره در روز گذشته مشاهده کرد.

در واقع با وجودی که در روزهای اخیر چند تن از اعضای ارشد ارتش آزاد سوریه (از گروه های شورشی غرب گرا) توسط گروه های وابسته به القاعده کشته شده اند و این امر در ماه های اخیر موضوعی است که به تناوب تکرار شده است، اما درگیری های اخیر میان گروه های تندرو همسویی مانند النصره و دولت اسلامی عراق و شام موضوعی است که دارای اهمیت زیادی است.

اما نکته شایان توجه در این رابطه به این موضوع بر می گردد که هر چند این اختلافات می تواند روند پیشروی های ارتش سوریه را تسریع کند ولی مذاکرات صلح سوریه را نیز با چالش هایی مواجه خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار