رسانه های صهیونیستی؛

اسرائیل نباید فرصت اتحاد با عربستان را از دست دهد

تحولات کنونی منطقه باعث نزدیکی مواضع عربستان به رژیم صهیونیستی شده است و این رژیم در پی بهره برداری از این موضوع می باشد.
کد خبر: ۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵ - 07December 2013

اسرائیل نباید فرصت اتحاد با عربستان را از دست دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل المنار، در شرایطی که پس از شکست های متوالی شورشیان از دولت سوریه و همچنین توافق هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5، آل سعود و رژیم صهیونیستی خود را شکست خورده تحولات اخیر منطقه تلقی می کنند، رسانه های اسرائیل معتقدند باید از فرصت موجود برای ایجاد اتحاد با عربستان استفاده کرد.

رسانه های صهیونیست معتقدند با موفقیت دولت سوریه و افزایش نقش حزب الله نگرانی هایی برای عربستان و اسرائیل در منطقه ایجاد شده است و این امر در پی توافق هسته ای ایران و غرب تشدید شد؛ لذا با توجه به مخالفت عربستان و اسرائیل به عنوان دو متحد امریکا با این توافق، این دو بازیگر نگران نزدیکی احتمالی امریکا و ایران هستند و این امر باعث نزدیکی آنها شده است.

در این رابطه همچنان که برخی گزارشات نشان می دهد نزدیکی و تعاملات اطلاعاتی و امنیتی اخیر عربستان و اسرائیل در ماه های اخیر حکایت از این موضوع دارد که نگرانی های این دو ناشی از تداوم موفقیت سوریه و یا ایران در سطح منطقه می باشد.

در تبیین این نزدیکی نیز باید خاطر نشان کرد از آنجا که عربستان سیاست ها و مواضع خود در قبال تحولات منطقه را در تقابل با محور مقاومت ضدصهیونیستی تعریف کرده است، این موضوع آن را همسو با سیاست ها و منافع صهیونیست ها قرار داده و رژیم صهیونیستی نیز با توجه به انزوای خود در پی بهره برداری از این موقعیت برای اتحاد با عربستان می باشد.

نظر شما
پربیننده ها