در همایش بزرگداشت «بیدارگر بصیر»؛

آخرین اثر زنده‌یاد ابوالحسنی رونمایی می‌شود

به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد علی ابوالحسنی، از چهره‌های موثر در تاریخ‌نگاری معاصر ایران، از آخرین اثر وی درباره شیخ فضل‌الله نوری رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ - 07March 2016

آخرین اثر زنده‌یاد ابوالحسنی رونمایی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، همایش بیدارگر بصیر سهشنبه 18 اسفندماه از ساعت 15 تا 18 در سالن اجتماعات یادمان شهدای هفت تیر واقع در بهارستان نرسیده به سرچشمه انتهای شهید صیرفیپور با حضور جمعی از استادان و محققان حوزه تاریخ معاصر برگزار خواهد شد.

در این همایش دکتر موسی حقانی، مدیر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، رضا مختاری نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر، دکتر محمدحسین رجبیدوانی، پژوهشگر تاریخ معاصر، شیخ محسن خزعلی و محمدصادق ابوالحسنی، فرزند زندهیاد علی ابوالحسنی حضور سخنرانی خواهند داشت.
 
زندهیاد ابوالحسنی در حوزههای مختلف فرهنگ اسلامی و تاریخ ایران و جهان، آثار ارزندهای از خود به یادگار گذاشت که از آن جمله میتوان به آثاری همچون؛ «نگاهی به اصل ولایت فقیه»، «میعاد با استاد مطهری شهید راه تطهیر سیمای فرهنگ اسلامی از زنگار غربزدگی و شرقزدگی»، «تحلیلی از نقش سهگانه شهید شیخ فضلالله نوری در نهضت تحریم تنباکو»، «تراز سیاست؛ جلوههایی از سیاست و مدیریت شیخ انصاری»، «سیاهپوشی در سوگ ائمه نور(ع) و ریشههای تاریخی و مبانی فقهی» اشاره کرد.
 
ابوالحسنی ازجمله کسانی است که در زمینه مبارزه با فرق و انحرافات اعتقادی بهویژه بهائیت و بعضی از فرقههای دیگر نقش موثری داشته است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار