نشست «بررسی مفهوم و رسالت ادبیات دینی کودک و نوجوان» برگزار شد

در نشست «بررسی مفهوم و رسالت ادبیات دینی کودک و نوجوان» از منظر نویسندگان، تمامی آثار ادبی را آثار دینی تلقی کردند.
کد خبر: ۷۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ - 07March 2016

نشست «بررسی مفهوم و رسالت ادبیات دینی کودک و نوجوان» برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست «بررسی مفهوم و رسالت ادبیات دینی کودک و نوجوان» با حضور کارشناسان این حوزه، یکشنبه (16 اسفندماه 94) به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این نشست، محسن ربانی جویباری مدیرکل کانون پرورش فکری استان قم، علیرضا سبحانینسب، رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان قم، سیدعلی کاشفی خوانساری، مشاور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از سردبیران و نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان حضور داشتند و به بحث درباره تعریف و رسالت ادبیات دینی کودک و نوجوان پرداختند.

نویسندگان، در این نشست در نگاهی کلی، تمامی آثار ادبی را آثار دینی تلقی کردند چرا که ادبیات به دنبال رشد، کمال، آرامش و سعادت انسانهاست. ادبیات دینی کودک و نوجوان به معنای مستقیمگویی و آموزش نیست و نباید تنها شامل زندگینامه شخصیتهای دینی و آموزش احکام باشد. هدف اصلی ادبیات دینی، انتقال حس و باورهای دینی است و نباید از آن انتظار انتقال اطلاعات و آموزش مستقیم داشت.

در این نشست همچنین سیدسعید هاشمی، مدیرمسئول و سردبیر نشریه لوبیای سحرآمیز، علی باباجانی، سردبیر نشریه سنجاقک، علی مهر، سردبیر نشریه انتظار نوجوان، زهرا عبدی دبیر تحریریه نشریه ملیکا، نعیمه جلالینژاد مدیر اجرایی نشریه باران و مسلم ناصری، یحیی علویفرد، علی محمدپور و سیداحمد مدقق از نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان به ارائه دیدگاههای خود پرداختند.

در پایان سیدعلی کاشفی خوانساری نویسندگان ادبیات دینی کودک و نوجوان را به مشارکت در جشنواره داستان کودک خاتم با موضوع پیامبر اکرم (ص) دعوت کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار