رقیه مهری آسیابر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«نیمه پنهان ماه» سال آینده رونمایی می‌شود

«رقیه مهری اسیابر» نویسنده حوزه دفاع مقدس در حال نگارش زندگی «شهید حسین املاکی است؛ که از زبان همسر شهید روایت می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ - 28February 2016

«نیمه پنهان ماه» سال آینده رونمایی می‌شود/ هدفم در این اثر نزدیکی به شخصیت همسر شهید است

رقیه مهری آسیابر از نویسندگان دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، از انتشار کتاب جدیدش «نیمه پنهان ماه» (زندگی شهید حسین املاکی به روایت همسر شهید، زهرا سحری) خبر داد و گفت: کتاب نیمه پنهان ماه از فعالیت‌های موسسه روایت فتح است؛ که به زندگی همسران شهدا می‌پردازد.

وی گفت: در این کتاب به زندگی زهرا سحری، همسر شهید املاکی از قبل از ازدواجش با شهید افلاکی و بعد از آن پرداخته‌ام و در نگارش آن بیشتر به صحبت‌های همسر شهید اکتفا کردم. آنچه برای من در این اثر مهم بود نزدیک شدن به شخصیت همسر شهید است؛ که در خلال آن به شهید املاکی هم اشاره می‌شود. البته از مصاحبه دوستان شهید هم استفاده کرده‌ام.

نویسنده سفر به آفتاب در ادامه گفت: داستان در شمال کشور، شهر لنگرود و در کولاک محله می‌گذرد و جریانات انقلاب و فعالیت شهید املاکی و همسرشان را هم در داستان آورده‌ام.

در قسمتی از داستان می خوانیم

«دو روز بعد از عقد، حسین آقا و زهرا خانم در باغ پرتقال حیاط خانه شان قدم می‌زنند. به خاطر باران‌های مکرر سطح باغ مملو از چمن سبز است. تعداد زیادی برگ‌های چند رنگ، زرد وقهوه‌ای و نارنجی با وزش باد پاییزی روی چمن‌ها ریخته‌اند. طبیعت زیبایی خاصی دارد گویی پاییز هم برای خودش بهاری شده است.

حسین آقا دستش را دراز می‌کند و پرتقال درشتی را از بالاترین شاخه درخت می‌چیند و به دست زهرا خانم می‌دهد.

امیدوارم شیرین باشد.

حسین آقا دستش را بالا میآورد وبه حلقه‌اش نگاه می کند. نگین برجسته ای دارد، از انگشتش درمی‌آورد و در کف دستش می‌گذارد.

زهراخانم! دوست دارم این حلقه را به جبهه هدیه بدهم.

زهرا پرتقال را در دست راستش می‌گیرد و دست چپش را تا جلوی صورتش بالا می‌آورد و به تنها نگین درشتش نگاه می‌کند حلقه را از انگشتش در می‌آورد وروی حلقه دیگر در کف دست حسین آقا می‌گذارد.

حسین جان این را هم به جبهه هدیه بده.

حسین آقا قدری به زهرا نگاه می‌کند.

زهرا خانم! راضی به این کار هستی؟

زهرا به چشم‌های درشت و شفاف همسرش نگاه می‌کند که درآن آرامش موج می‌زند.

خدا راضی باشد.

تبسمی برلبان حسین آقا مینشیند. دو تا حلقه را در دستمال سفیدی میپیچد ودر جیب پیراهنش میگذارد تا در اولین فرصت ببرد وبه جبهه هدیه بدهد.»

وی درباره رونمایی از کتاب گفت: احتمالا در نمایشگاه کتاب سال آینده از کتاب «نیمه پنهان ماه، روایت داستانی شهید املاکی» رونمایی خواهد شد. همچنین در حال حاضر مشغول کار روی کتابی درباره «شهیده اقدس احمدوند» هستم. «احمدوند» از شهدای انقلاب هستند که در راهپیمایی‌هایی که بر علیه شاه انجام می‌شد به دست ساواک به شهادت رسید.

رقیه مهری‌اسیابر از نویسندگان پر کار حوزه دفاع مقدس می‌باشد و از جمله آثار ایشان می‌توان به توفان عشق (مجموعه داستان کوتاه، شامل داستان ننه علی، شهدای دریا، سرزمین افسانه‌ای (جبهه عراق، داستان آزادگان)، سفر به آفتاب (روایت زندگی سردارشهید علیرضا ناصحی)، عطر گل سیب (اولین شهیده ارتش، اقدس احمدوند)، مجموعه داستان‌های قرآنی و مجموعه داستان‌های اجتماعی و چندین خاطره از شهدای گمنام... اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار