در اجرای «کتابفروشی به وسعت ایران»؛

استان لرستان رکورد دار طرح «عیدانه کتاب» شد

شش کتابفروشی استان لرستان در طرح «عیدانه کتاب»مشارکت کردند که تاکنون کتابفروشی «دنیای زبان» پُرفروش‌ترین کتابفروشی در سطح کشور شناخته شده است.
کد خبر: ۷۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ - 07March 2016

استان لرستان رکورد دار طرح «عیدانه کتاب» شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، طرح «عیدانه کتاب» از  15 اسفند با ثبتنام و تأیید 270 کتابفروشی برای مشارکت در آستانه نوروز آغاز شده است.

تاکنون شش کتابفروشی استان لرستان در این طرح مشارکت کردهاند که پلدختر، خرم آباد و ازنا، هر کدام با دو کتابفروشی از جمله شهرستانهای عضو در این طرح هستند.

«فردوسی»، «شهرکتاب»، «دنیای زبان»، «معلم» و «سامان» از جمله کتابفروشیهای عضو در طرح «عیدانه کتاب» استان لرستان هستند که تاکنون کتابفروشی «دنیای زبان» پُرفروشترین کتابفروشی در سطح کشور است.

ماشاالله امانالهی بهاروندی، معاون فرهنگی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان طرح «عیدانه کتاب» را زمینه تشویق کتابفروشیها و مردم برای ارائه و خرید کتاب دانست و بیان کرد: این طرح سنت خوبی است که به رونق کتابفروشیها منجر میشود.

معاون فرهنگی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: ملزم به اطلاعرسانی و تبلیغات مستمری در ارتباط با طرح «عیدانه کتاب» هستیم تا مردم، کتابفروشان، ناشران و همه کتابدوستان و اهالی فرهنگ از مزایای این طرح مطلع شوند. در این صورت، شاهد رونق و استقبال از این طرح خواهیم بود.

بهاروندی طرح «عیدانه کتاب» را ایده مناسبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار کرد: این طرح، فرصتی برای کتابفروشان فراهم میکند تا با مخاطبان و مردم ارتباط مستمری برقرار کنند. بنابراین، کتابفروشیها میتوانند با عرضه کتابهای جدید، مردم را به حضور در کتابفروشیها ترغیب کنند.

وی عنوان کرد: اگر طرح «عیدانه کتاب» استمرار پیدا کند تأثیر خود را خواهد گذاشت چرا که اگر طرحی نیمهتمام باقی بماند باعث بیاعتمادی در بین مردم و اهالی فرهنگ میشود.

معاون فرهنگی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد: طرح «عیدانه کتاب» در کتابفروشیهای شهرستانهای سراسر کشور فرصت استفاده مفید از کتابها را فراهم میکند.

طرح «عیدانه کتاب» با شعار «امسال کتاب عیدی دهیم» از ١٥ اسفند تا ١٥ فروردین در سطح کشور اجرا میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار