کتاب «هنر و شخصیت» سید علیرضا کاظمی در لاهور رونمایی شد

کتاب «هنر و شخصیت» سید علیرضا کاظمی، از شعرای مشهور لاهور با حضور جمعی از شخصیت‌های علمی، ادبی در محل خانه فرهنگ ایران در لاهور رونمایی شد.
کد خبر: ۷۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ - 01March 2016

کتاب «هنر و شخصیت» سید علیرضا کاظمی در لاهور رونمایی شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب «هنر و شخصیت» سید علیرضا کاظمی، از شعرای مشهور لاهور پاکستان که توسط آغا سلمان باقر، از نویسندگان این شهر تدوین شده، (هشتم اسفندماه) با حضور جمعی از شخصیتهای علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، مذهبی و علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی در محل سالن اجتماعات امام رضا(ع) خانه فرهنگ ایران در لاهور برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلاماللهمجید و قرائت اشعاری در مدح حضرت رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) آغاز، سپس اکبر برخورداری، وابسته فرهنگی و رییس خانه فرهنگ ایران در لاهور طی سخنانی، پیرامون ضرورت ترویج اسلام حقیقی گفت: شعر و شاعری که در راه ترویج اسلام بهکار گرفته میشود، دارای ارزش معنوی و عملی صالح است.

وی ادامه داد: شاعر اهل بیت(ع) فردی است که الگوهای عملی زندگی ائمه اطهار(ع) را در قالب اشعار زیبا و آموزنده به مردم ارائه میدهد؛ تا از این طریق جامعه را در مسیر درست قرار دهد.

برخورداری افزود: با مطالعه اشعار کاظمی، شاعر اهل بیت(ع) دریافتم که در تمامی اشعار خود محبت به خاندان رسالت و اهل بیت(ع) نشان داده و این یک ارزش معنوی است.

پس از آن، عباس رضا ترابی، از شاعران و نویسندگان شهر ملتان طی سخنانی به تشریح کتاب «هنر و شخصیت» سید علیرضا کاظمی پرداخت و آثار وی را تحسین کرد.

احسن محمود، سردبیر روزنامه ابتک نیز ضمن قدردانی از خانه فرهنگ ایران در لاهور جهت برگزاری این مراسم گفت: سید علیرضا کاظمی یکی از شاعران برجسته و از شخصیتهای ممتاز جامعه ما هستند. اخلاص و محبت سرمایهی این شاعر خوب است و حضور ما در اینجا گواه این محبت و عشق و اخلاص وی است.

وی با تأکید بر لزوم تحکیم روابط دو جانبه بین ایران و پاکستان، اظهار کرد: در راستای تقویت و تحکیم روابط دو کشور، نقش علماء و ادباء بسیار مهم و حائز اهمیت است.

در ادامه این مراسم، عمران دانش، سید طاهر علی زنجانی، اعتبار ساجد، جواد جعفری، زاهد شمسی، از نویسندگان و شاعران مشهور لاهور و همچنین، عروج فاطمه و شیزا کاظمی، فرزندان سید علی رضا کاظمی به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون کتاب «هنر و شخصیت» پرداختند.

بنابر اعلام این خبر، این مراسم همراه با رونمایی از کتاب «هنر و شخصیت» سید علیرضا کاظمی و اهدای هدایایی به رسم یادبود به این شاعر برجسته، به پایان رسید.

نظر شما
پربیننده ها