افشین یداللهی :

موسیقی حماسی با شعر تاثیر بیشتری دارد

موسیقی های حماسی که با شعر همراه می شوند تاثیرگذاری بیشتری دارند و ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳ - 11July 2013

موسیقی حماسی با شعر تاثیر بیشتری دارد

افشین یداللهی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: بسیاری از موسیقی های حماسی با توجه به اتفاقات حماسی که روی داده است شکل می گیرد و معنا و مفهوم خود را از آن رویداد حماسی کسب می کند. موسیقی "حماسی" اغلب با "شعرحماسی" همراه می شود، اما بدون شعر هم می توان آن را تعریف کرد.

پزشک متخصص اعصاب و روان افزود: وقتی یک موسیقی می خواهد احوالات یک مادر شهید یا یک همسر شهید را بیان کند بهترین راه این است که شعر را وارد این موسیقی نکنیم و اجازه دهیم که موسیقی به تنهایی کار خودش را بکند و به بهترین شکل احوالات آن فرد را به بیننده منتقل کند.

شاعر ترانه سریال "مسافری از هند" اظهار داشت: ما لغت "حماسه" را در بسیاری از موارد بی دلیل استفاده می کنیم . مثلا جشن نیکوکاری برپا می شود و یک نفر یک کار بسیار پسندیده انجام می دهد و تعدادی لباس یا چند پتو به آنجا می آورد و تقدیم می کند. کاری که این فرد انجام می دهد بسیار پسندیده است ولی "حماسه" نیست.

شاعر ترانه سریال "سه درچهار" تشریح کرد: به عنوان مثال تیم فوتبال ما در یک مسابقه پیروز می شود و گزارشگر می گوید که بچه های تیم ملی "حماسه" آفریدند. درست است که بچه ها کار بزرگی انجام دادند و تیم حریف را شکست دادند ولی "حماسه" نیافریدند و نمی توان  پیروزی آنها درمقابل حریف را "حماسه "نامید.

یداللهی تاکید کرد : معمولا موسیقی های حماسی که با شعر همراه می شوند تاثیرگذاری بیشتری دارند و ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می کنند. باید مراقب باشیم شعری که برای موسیقی حماسی انتخاب می کنیم مختصات لازم را داشته باشد و حتی الامکان پیام خود را به صورت غیر مستقیم بیان کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار