بهزاد عبدی؛

یادمان نرود همت که بود و برای چه رفت

آهنگساز حماسی اظهار داشت : با سروده هایی از دفاع مقدس باید اثرهایی ماندگار خلق کنیم که یادمان نرود همت که بود کجا رفت برای چه رفت ؟ یعنی باید نگاه ما باعث یادآوری شود، تا جوانان را تحت تاثیر خود قرار دهد.
کد خبر: ۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹ - 16December 2013

یادمان نرود همت که بود و برای چه رفت

"بهزاد عبدی" در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: لزوما نباید جنگی در کار باشد تا یک موسیقی حماسی تولید شود. حماسه میتواند ملی باشد، اقتصادی باشد، حتما نباید جنگی صورت بگیرد تا به فکر یک حماسه باشیم.

وی اذعان داشت: وقتی یک اثر هنری خلق می شود فرقی ندارد که با چه سبکی باشد باید جذاب و تاثیر گذار باشد، من احساس میکنم در حوزه هنری دفاع مقدس، با توجه به این که کارهای زیادی انجام شده اما متاسفانه هیچگاه به جذابیت آن توجه نشده است.

عبدی افزود: در اکراین موزه ی جنگی وجود دارد که خانواده ها با بچه هایشان به این مکان می روند و با دیدی بسیار مقتدرانه در طبقه ی دفاع آن مجموعه، قهرمانان جنگشان را به بچه هایشان معرفی می کنند، البته نه با این دید که جنگ معقوله ی خوبی است، با این دید که ما چنین قهرمانانی را داشته ایم که توانسته اند جانشان را برای کشورشان بدهند.

وی در ادامه ی گفتگوی خود، بیان را در 8 سال دفاع مقدس را بیانی شیرین عنوان کرد و گفت : بیان این که دفاع ما دفاع مقدسی بوده و نوع بیان کردن آن آنقدر باید شیرین باشد که نسل های جدید را به راحتی جذب کند تا حدی که نسل های بعدی به آن با افتخار نگاه کنند نه این که دفاع مقدس را صرفا در یک مراسم در هفته ی دفاع مقدس خلاصه شود.

آهنگساز فیلم سینمایی “چ”افزود: اگر بخواهیم برای نسل جدید موسیقی از جنس دفاع مقدس بسازیم باید زبان نسل جدید را در ابتدا یاد بگیریم، بشناسیم بعد با بیانی نزدیک به زبان آنها اثری جذاب را بسازیم.

این آهنگساز اذعان داشت: با سروده هایی از دفاع مقدس باید اثرهایی ماندگار خلق کنیم که یادمان نرود همت که بود، کجا رفت، برای چه رفت ؟ یعنی باید نگاه ما باعث یادآوری شود تا جوانان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

آهنگساز دوم فیلم مختارنامه در پایان افزود: امیدوارم بتوانیم اثری را خلق کنیم که در خور ارزش های دفاع مقدس باشد و مقدس بودن دفاع مقدس را درک کنیم، یعنی هر کس به هر طریقی که میتواند در انتقال این ارزش های مقدس قدم بردارد، تا این ارزش ها به نسل های بعد انتقال داده شود .
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار