محمد رضا طاهری :

برگزاری جشن های مذهبی به اندازه برگزاری مراسم های عزا مهم است

به لطف خداوند متعال و به برکت جمهوری اسلامی توانسته ایم مراسم عزای اهل بیت (ع) را به خوبی برگزار کنیم اما باید بپذیریم که در برگزاری مراسم جشن های مذهبی کمی کوتاهی کردیم.
کد خبر: ۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸ - 22June 2013

برگزاری جشن های مذهبی به اندازه برگزاری مراسم های عزا مهم است

 

محمد رضا طاهری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت : در برگزاری جشن های مذهبی هر چقدرهم بستگی و اتحاد بین هیات ها بیشتر باشد مفید تراست و تاثیر بهتری از خود بر جای می گذارد.

 وی افزود: در بعضی از مناطق به صورت پراکنده هیات های کوچکی را می بینیم که اقدام به برگزاری جشن های مذهبی می کنند، به نظرمن بهتراست مسئولان این هیات ها با هم صحبت کنند وبا هم متحد شوند و چند هیات کوچک را به یک هیات بزرگ تبدیل کنند و به امید خدا مراسم جشن امام زمان (ع) را به صورت متمرکزو با شکوه برگزار کنند.

مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: یکی از کارکردهای جشن های مذهبی از بین بردن فاصله های بین مردم و نزدیک کردن دلهای آنها به یکدیگراست بنابراین هرچقدرکه ما از پراکندگی فاصله بگیریم و هیات هایمان را با تمرکز بیشتری برگزار کنیم تعداد بیشتری از مردم با گرایش ها و سلیقه های مختلف در جلسه حضور خواهند داشت و هم بستگی و نزدیکی بین دلهای مردم بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

محمد رضا طاهری اظهار داشت: امام صادق (ع) می فرمایند شیعیان ما در شادی های ما شاد باشند و درغم های ما غمگین. ما تا کنون به لطف خداوند متعال و به برکت جمهوری اسلامی توانسته ایم مراسم عزای اهل بیت (ع) را به خوبی برگزار کنیم اما باید بپذیریم که در برگزاری مراسم  جشن های مذهبی کمی کوتاهی کردیم. حدودا دو هفته از مراسم تولد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) می گذرد اما ما انعکاس این جشن را در تلویزیون و رسانه ها به اندازه کافی ندیدیم.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تبلیغات برای برگزاری جشن های مذهبی در تلویزیون کمی کم رنگ شده و این رسانه آن طور که لازم است زمینه های برگزاری جشن های مذهبی را فراهم نمی آورد. توقع ما از صدا و سیما این است که همان طور که در ماه محرم و صفر مراسم های عزای استانها و شهرستان ها و تهران را به خوبی پوشش می دهند در ایام جشن های مذهبی هم مراسم ها را به خوبی پوشش دهند و به نشان دادن یک مراسم و دو مراسم اکتفا نکنند.

طاهری افزود: توصیه من به دوستان مداح این است که در اجرای برنامه نیمه شعبان از شعرهای بسیارشاد و مولودی بسیار زیبا استفاده کنند. سعی کنند از شعرهایی استفاده کنند که معنا و مفهوم خوبی داشته باشد و اطلاعات لازم را در مورد امام زمان (ع) و تاثیرات بسیارمهم تولد ایشان به مخاطب منتقل کند. این طور نباشد که فقط ریتم و آهنگ مد نظرما باشد و بخواهیم فقط مردم را شاد کنیم بلکه سعی کنیم که همراه با این شور، شعور هم به مردم بدهیم.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود وضعیتی را پیش آورده که مردم کمی ازهم فاصله گرفته و آن رفاقتها و صمیمت هایی که اوایل انقلاب بین مردم بود درحال حاضر بسیار کم رنگ شده و مشکلات اقتصادی و معیشتی دلهای مردم را کمی از هم دور کرده است.

محمد رضا طاهری تاکید کرد: مداح ها می توانند با شعرهایی که انتخاب می کنند و نحوه اجرای برنامه کاری کنند که فضای جلسه به سمتی پیش رود که مردم به خدا نزدیک ترشوند. سخنرانها می توانند مباحث اخلاقی مطرح کنند و با تذکرات دینی و مذهبی ضرورت های صله رحم را یادآوری و دلهای مردم را به هم نزدیک کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار