طالب‌زاده در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

"تولد در زمین سوخته"سندی برای محاکمه امریکا در دادگاه‌های بین‌المللی

مجری برنامه‌ تلویزیونی راز گفت: مستند "تولد در زمین سوخته" سخن جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های بین‌المللی است.
کد خبر: ۲۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ - 07July 2014

نادر طالبزاده تهیهکننده و مجری برنامه تلویزیونی راز در گفتوگو با خبرنگارخبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به مستند" تولد در زمین سوخته" نقش این گونه مستندها را در جریان سازی موثر دانست و اظهار کرد: مستند تولد در زمین سوخته حرف جمهوری اسلامی ایران در صحنههای بین المللی است.

وی در ادامه اذعان کرد: نقش مستند بسیار کلیدی است چرا که این کارها به نوعی یک سند محسوب میشوند، وقتی که شما یک فیلم مستند میسازید و به  ۸ کشور سفر میکنید در این سفرها با اشخاص مختلفی مصاحبه میکنید، این اثر سند جنایتات صورت گرفته محسوب میشوند.

مجری برنامه تلویزیونی راز، گفت: موضوع  این اسناد بحث سلاحهای کشتار جمعی است امریکا به خاطر سلاحهای کشتار جمعی ایران را تحریم اقتصادی کرده است به خاطر کاری که انجام ندادهایم و سلاحی که ما نساختهایم ما را متهم میکنند و میگویند گمان میکنیم شما میخواهید سلاح هستهای بسازید، امریکاییها جنایاتی که خودشان مرتکب شدهاند را پیگیری نمیکنند و انگشت اتهام را به سمت کشورهای دیگر نشانه میروند.

طالب زاده خاطر نشان کرد: سالی که امریکا به بغداد حمله کرد قصد داشتیم فیلمی در رابطه با موضوع سلاحهای کشتار جمعی درباره امریکاییهای که دچار عوارض این سلاحها شده بودند پخش کنیم و در این رابطه خیلی تلاش کردیم و یک نسخه پیدا کردیم و همان سال پخش کردیم و همان کمپانی که این اثر را تولید کرده بود حاضر نشد این فیلم را برای پخش در اختیار کشورما قرار دهد.

وی در ادامه بیان کرد: اینجا یک دعوایی هست که شما باید هرچقدر می توانید در این دعوا سند تولید کنید، چون این موضوع با یک گزارش ساده حل نمیشود؛ بلکه باید با یک جراحی سندی اتفاق بیفتد. این برنامهها ظاهرا یک مستند یک ساعته برای شبکههای داخلی است اما در اصل یک سند بین المللی است که قابلیت ارائه در  تمام دنیا را دارد.

مجری برنامه تلویزیونی راز، گفت: بچههای گه مشغول ارائه این کارها هستند تولیداتی از جنس بین الملل تساختهاند. لحن، جنس، ساختار، فیلم برداری و موسیقی متعلق به ارائه به عرصه بین المللی است.

طالب زاده راه حل دیده شدن این مستند در مجامع بین المللی را اکران قوی داخلی عنوان کرد و افزود: دیده شدن این مستند بلاخره از داخل به خارج نفوذ میکند، سازندگان مستند به محافل مختلف دعودت خواهند شد و صحبت میشود.

وی گفت: ما باید نشان دهیم امریکا جنایت کار جنگی است آنها به دورغ انگشت اتهام را روی ایران گذاشتهاند و یکی از سندهای مهم جنایات امریکا استفاده از اورانیوم ضعیف در سلاحها است که سابقه عجیب و غریبی دارد.

مجری برنامه تلویزیونی راز، بیان کرد: امریکاییها درباره اورانیوم فیلم ساختهاند ولی کار آنها مثل کار ما نخواهد بود چون کار ما عمیقتر است چرا که پشت صحنه را به تصویر کشیدهایم و میرویم و در داخل اروپا صحبت میکنیم این تیم اگر میتوانست امریکا هم میرفتند اما به دلیل محدویتهای که برای خبرنگاران ما وجود دارد این سفر محقق نشد، کل ماجرا این است که

طالب زاده تصریح کرد: "تولد در زمین سوخته" مستندی برای محاکمه امریکا در دادگاههای بین المللی است تولید این مستند موجب تامین سندهای است که بتوانیم امریکا را برای محاکمه به دادگاههای بین المللی بکشانیم و محکوم شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار