حسینی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

تکفیری‌ها از نام "الله" سوء استفاده می‌کنند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکفیری‌ها به نام اسلام و خدا کارهایی انجام می‌دهند که دور از انسانیت است.
کد خبر: ۲۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ - 14July 2014

تکفیری‌ها از نام

"سیدمحمد حسینی" وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره بینالمللی "بسمالله" در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حضور آثار هنرمندان مختلفی از کشورهای پاکستان، بنگلادش، امارات، تونس و دانمارک، روند موفق این جشنواره را نشان میدهد.

وی در ادامه اذعان کرد: در دورههای مختلفی از جشنواره حضور داشتهام که بحمدالله امروز جشنواره بینالمللی بسمالله روند موفقیتآمیزی را طی کرده است؛ اگر چه این کار را بخش خصوصی انجام میدهد، اما انگیزهی خوبی پشت جشنواره نهفته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال تعداد زیادی از هنرمندان، آثاری را خلق کردهاند؛ از بین ۱۴۰۰ اثر ۱۳۵ اثر منتخب شده است که این آثار هم متعلق به جوانان و پیشکسوتان است.

حسینی افزود: بسمالله فقط متعلق به مسلمانان نیست، چرا که بحث توحید و اعتقاد به الله در همه ادیان اللهی وجود دارد؛ لذا در این نمایشگاه محدویتی برای حضور هنرمندان نیست و همه هنرمندانی که قائل به ادیان توحیدی هستند شرایط اولیه برای ارسال آثار را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در نزد ما مسلمانان، «بسمالله» جایگاه والایی دارد؛ چرا که این یک علامت، نشانه و آرم محسوب میشود. مسلمانان با بسمالله کار خود را آغاز و از برکت کار که خداوند تضمین کرده استفاده میکنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اعتقاد و باور ما مسلمانان این است که با گفتن بسمالله به هر کاری جهت میدهیم و اینگونه است که جشنواره بسمالله ارزشمند و با برکت است؛ یکی دیگر از برکات این جشنواره تشویق هنرمندان در جهت الهی شدن است تا هنرمندان در این وادی گام بردارند و کارهایشان رنگ و بوی خدایی داشته باشد.

حسینی گروههای تکفیری را سوء استفاده کنندگان از نام الله دانست و گفت: گروههای تکفیری در دنیا از نام الله سوء استفاده میکنند؛ تکفیریها به نام اسلام و خدا کارهایی انجام میدهند که دور از انسانیت است.

وی در ادامه بیان کرد: در کنار بسمالله، ما «الرحمن» و «الرحیم» را داریم که رحمت الهی است و همه موجودات را در برمیگیرد. تکفیریها که چنین رفتارهای نامناسبی دارند از رحمت و رحمان الهی بهرهای نبردهاند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: امیدواریم که این مجموعه آثار در اختیار همگان قرار بگیرد، کتاب نمایشگاه چاپ و همگان از آن بهره بگیرند، همانطور که ما به این علامت، نماد و نشانه توجه می کنیم انشالله معنا و مفهوم بسمالله را نیز بهخوبی درک کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار