حسینی در افتتاحیه جشنواره بسم الله مطرح کرد

دستگاه‌های فرهنگی از هنرمندان متعهد بیشتر حمایت کنند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: از هنرمندان عزیز انتظار داریم در این عرصه همانند گذشته آثار خوبی را تولید کنند.
کد خبر: ۲۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵ - 12July 2014

دستگاه‌های فرهنگی از هنرمندان متعهد بیشتر حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی "بسم الله" عصر دیروز جمعه ۲۰ تیرماه با حضور "سید محمد حسینی" وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و "کمرهای" رییس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

حسینی در سخنانی با ابراز خوشحالی از استقبال هنرمندان داخلی و کشورهای اسلامی از جشنواره بین المللی بسم الله، اظهار کرد: بسم الله جایگاه ویژهای در بین تمام مردم جهان دارد و منحصر به مسلمانان نیست، همه مردم ادیانهای مختلف به کلمه الله احترام میگذارند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: در دستورات الهی آمده است که وقتی میخواهید با پیروان ادیان مختلف گفتوگو کنید به الله توجه داشته باشیم، چرا که خداوند مورد تاکید همه ادیان هست و کلمه پیوند بین ملتهای جهان محسوب میشود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حضرت نوح(ع) برای نجات مردم قوم خود کشتی میسازد و راهی سفر میشود نام مبارک الله را به زبان میآورد.

حسینی تصریح کرد: الله جامعترین کلمهای است که جمال و جلال الهی را در خود جای داده است و انسان در هرشرایط باید ذکر الله را بر زبان داشته باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از هنرمندان عزیز انتظار داریم در این عرصه همانند گذشته آثار خوبی را تولید کنند، انتظار داریم دستگاههای فرهنگی از هنرمندان متعهد حمایت بیشتری داشته باشد.

در این جشنواره آثاری از هنرمندان و اساتید صاحبنامی چون ابوالقاسم عتیقهچی، غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی و ... به روی دیوار رفته است.

قابل ذکر است جشنواره از ۲۰ تیرماه به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۶الی۲۰ میزبان بازدیدکنندگان است و سپس آثار آن برای نمایش در مرکز اسلامی هامبورگ به کشور آلمان منتقل میشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار