در گفت‌وگوی دکتر سید محمد حسینی با دفاع مقدس عنوان شد

بیگانه‌هایی که قهرمان دانش‌آموزان ایرانی می‌شوند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمنان در حال تبلیغ قهرمان غیر بومی و غربی برای دانش‌آموزان ما هستند؛ تکرار و تبلیغ این شخصیت‌ها باعث پیوندی بین جوان و الگوهای غربی است.
کد خبر: ۲۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲ - 06July 2014

بیگانه‌هایی که قهرمان دانش‌آموزان ایرانی می‌شوند

«سیدمحمدحسینی» وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتوگو با خبرنگار دفاع مقدس، ضمن اشاره به تاسیس مجتمع مراکز تولید و توزیع نوشتافزار اسلامی- ایرانی، در خصوص تاثیرات این نوشتافزارها و نقش آنها برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن، اظهار کرد: نوشتافزار وسیلهای است که قبل از بهرهبرداری ما دیگران در این حوزه وارد شدهاند و فرهنگ و چهرههای خودشان را تبلیغ کرده و سعی دارند تاثیرات خود را بر افکار و اذهان کودکان و نوجوانان بگذارند.

وی دانشآموزان را در مواجهه با جنگ نرم دشمن آسیبپذیرترین قشر جامعه دانست و اذعان کرد: نوجوانان دانشآموز ما در سنی هستند که شخصیتشان در حال شکل گیری است و اگر تبلیغاتی علیه آنها شکل بگیرد میتواند تاثیرات بسیاری داشته باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دشمنان ما در حال تبلیغ قهرمان غیر بومی و غربی برای دانش آموزان ما هستند؛ تکرار و تبلیغ این شخصیتها باعث پیوندی بین جوان ما و الگوهای غربی است، و نحوه تعامل و سبک زندگی غربی مورد الگوی جوان ما قرار می گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در طول سالیان بعد از انقلاب در زمینه نوشتافزار غفلت شده است و برای جبران این غفلتها امروز باید توجه بیشتری به این عرصه داشت. مجتمع مراکز تولید و توزیع نوشتافزار اسلامی- ایرانی متشکل از جمع خوبی از جوانان دغدغهمند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که در این عرصه پیشگام و فعال شدهاند و کارهای خوبی را تا به امروز ارائه دادهاند.

وی افزود: مجمع نوشتافزارهای اسلامی- ایرانی میتواند فرهنگ اصیل کشور، مفاخر، بزرگان و قهرمانان ملی و اسلامی را بهخوبی به دانشآموزان معرفی کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال خوب از تولیدات ایرانی- اسلامی را نشانه همبستگی مردم با فرهنگ دانست و گفت: استقبال خوبی که از نوشتافزارهای ایرانی- اسلامی شکل گرفته نشان از همبستگی مردم، با فرهنگ است و اگر کارهای جامع و خوبی در این زمینه انجام شود این استقبال و ظرفیت در جامعه وجود دارد.

حسینی اذعان کرد: اگر ما بتوانیم کارهای جامع و ارزشمندی را ارائه کنیم که نوآوری، خلاقیت و ابتکار هنری در آن وجود داشته باشد و کیفیت  آن را نیز به سطح خوبی برسانیم حتما مردم استقبال خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در بحث مد و لباس این امر را تجربه کردهایم و در دوارن مسئولیت بنده در وزارت ارشاد میدیدیم که چه استقبال گستردهای از سوی مردم انجام میشود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: تولید نوشتافزارهای ایرانی- اسلامی یک حرکت خوب و ارزشمند است. ما با استفاده از دفترچهها و نوشتافزاری که دانشآموز با آن سروکار دارد باید فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی را معرفی و دانشآموزان را کنجکاور کنیم تا در این باره بیشتر تحقق و بررسی کنند. امیداورایم این جریان استمرار پیدا کند و فضای کلی جامعه را در بر بگیرد.

نظر شما
پربیننده ها