حسین مسافر آستانه:

تئاتر خیابانی مقاومت در مناطق زلزله زده تبریز اجرا خواهد داشت

در طول سی سال گذشته 890 نمایشنامه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت کار شده که به لحاظ کیفیت بسیارخوب و عالی بوده اند اما در این مدت کمتر مورد توجه قرا گرفته و نسبت به آنها بی مهری شده است .
کد خبر: ۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶ - 31August 2013

تئاتر خیابانی مقاومت در مناطق زلزله زده تبریز اجرا خواهد داشت

 حسین مسافرآستانه در نشست خبری چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت (دفاع مقدس) که روز شنبه در سالن اسوه برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه جشنواره تئاتر مقاومت از فروردین ماه امسال کار خود راه شروع کرد اما کار اصلی جشنواره از مهرماه سال گذشته و با همت انجمن دفاع مقدس آغاز و طبق فراخوانی که توسط بنیاد روایت داده شد همه هنرمندان عزیز آثار خود را به انجمن دفاع مقدس ارائه کردند.

وی افزود: درهمین راستا تعداد 540 نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که این آثار بازخوانی شد و تعداد 320 اثر در گونه های مختلف مورد تایید قرار گرفت .

دبیر جشنواره چهاردهم تصریح کرد: بخش خیابانی جشنواره علاوه بر اجراهایی که در شهر تبریز خواهد داشت در مناطق زلزله زده تبریز هم اجراهایی را خواهد داشت . این کار برای افزایش روحیه مردم زلزله زده صورت می گیرد و ادای دین تئاتر مقاومت به مردم تبریز است .

وی ادامه داد: بعد از اجراهایی که در شهر تبریز خواهیم داشت به تهران خواهیم آمد و بخش صحنه ای و نمایشنامه خوانی و بخش مهمان جشنواره به همراه اعلام نتیجه مسابقه نمایشنامه نویسی را در تهران برگزار خواهیم کرد.

حسین مسافرآستانه ضمن رونمایی از کتاب "فرهنگ نمایشنامه نویسان ایرانی تئاتر مقاومت" گفت: این کتاب به نمایشنامه هایی می پردازد که در طول سی سال گذشتنه در حوزه تئاتر مقاومت کار شده است. در طول سی سال گذشته 890 نمایشنامه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت کار شده که به لحاظ کیفیت بسیار خوب وعالی بوده اند اما در این مدت کمتر مورد توجه قرا گرفته و نسبت به آنها بی مهری شده است .

وی اظهارداشت : جشنواره چهاردهم با جشنواره های پیشین تفاوت ماهوی ندارد اما برخی تفاوت های شکلی را می توان در آن مشاهده کرد. عمده این تفاوت ها توسط هنرمندان انجام شده که زحمت کشیده و در حوزه تئاتر مقاومت آثار بسیار متنوعی را با موضوعات مختلف رقم زده اند. امسال برخلاف سالهای گذشته این جشنواره را در یکی از شهرستانها برگزار کردیم و تبریز مهمان هنرمندان ما است. تفاوت دیگر نگاه ویژه ای است که ما به پژوهش داشتیم و چاپ کتاب فوق را در دستور کار خود قرار دادیم و تفاوت دیگر نگاهی است که ما در این دوره به بخش کودک و نوجوان داشته ایم.

دبیر جشنواره چهاردهم ادامه داد: در ایران به جز جشنواره تئاتر فجر جشنواره تئاتر بین المللی نداریم زیرا یک رویداد جهانی نیازمند ارتباط مستمر و پیوسته آن درطی سال با جشنواره های جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: دراین دوره ازجشنواره ازمدیران چند جشنواره و کمپانی تئاتر بین المللی دعوت کرده ایم تا ضمن حضور در این رویداد، از میان آثار نمایش هایی را برای اجرا در کشور خود انتخاب کنند.

مسافرآستانه افزود: ملاک و معیار انتخاب تئاترهای جشنواره مقاومت ارزشهای ملی و مذهبی و مقاومت با رویکرد ارزشهای ایرانی بوده و همین طور کیفیت آثار که حتما باید از درجه بالایی برخوردار می بودند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار