مسعود محرابی:

موضوع مقاومت در تمام کشورهای جهان مطرح است

نمایش "مرحله آخر" قصه دو دونده است که در عملیات شناسایی ثامن الائمه پای یکی از آنها به مین برخورد می کند و مجروح می شود و دیگری برای آوردن نیروی کمکی به عقب بازمی گردد.
کد خبر: ۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳ - 06September 2013

موضوع مقاومت در تمام کشورهای جهان مطرح است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مسعود محرابی در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت گفت: در این اثر نمایشی سعی شده است علاوه بر استفاده از تکنیک تعلیق و غافل گیری تماشاگر، از مخاطب به عنوان یکی از عناصر صحنه و اجرایی نیز استفاده شود.این اثر نمایشی بر مبنای اتفاقی که در خیابان می افتد شکل گرفته است. همه سعی و تلاش ما این بوده که در این نمایش فضایی را ایجاد کنیم که تماشاگرخسته نشود.

وی افزود: در نمایش "مرحله آخر" بخش های زیادی وجود دارد که بازی با سکوت نقشی محوری در آن دارد وسکوت نقشی اسای را در این نمایش ایفا می کند. همچنین سعی شده است تا اتفاقات این اثر بر اساس شکل خیابانی آن بازسازی شود. این اثر با همکاری گروه نمایشی "ردپا" اجرا خواهد شد.

کارگردان نمایش"مرحله آخر" تصریح کرد: طراحی لباس دراین اثر به شکلی انجام شده که بازیگران بتوانند در دو بخش مختلف لباس هایشان را عوض کنند که یکی لباس ورزشی و دیگری لباس مشکی است که برای عملیات شناسایی استفاده می شود.

محرابی خاطرنشان کرد: استفاده از روبان قرمز که تداعی گر فضای سیم خاردار و میدان مین است، از دیگر طراحی های این نمایش به شمار می رود. ما روبان ها را به پای تماشاگران می بندیم تا با ایجاد فضایی دایره وار مکان اجرا و روی دادن اتفاقات را فراهم کنیم. برای ملموس تر شدن فضای جنگ برای تماشاگران، از فشفشه و صدایی که نشانگر پرتاپ منور است نیز بهره برده ایم.

وی افزود: نمایش "مرحله آخر" قصه دو دونده است که در عملیات شناسایی ثامن الائمه پای یکی از آنها به مین برخورد می کند و مجروح می شود و دیگری برای آوردن نیروی کمکی به عقب بازمی گردد. شخصیت اصلی داستان در این میان با خداوند عهدی می بندد که در صورت نجات به همراه دوستش از جنوب تا حرم امام رضا(ع) بدود .

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار