حاشیه نگاری دفاع پرس از راهپیمایی یوم الله 13 آبان

از سربندهای "مدافعان حرم" تا "مرگ بر آمریکا"یی که فراموش نمی شود

مراسم یوم الله 13 آبان صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور ایران برگزار شد مراسمی که با حاشیه های جالبی همراه بود.
کد خبر: ۵۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ - 04November 2015

از سربندهای

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی، صبح امروز آحاد مردم از روبروی لانه سابق جاسوسی آمریکا با سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و با در دست داشتن پلارکادهایی با عنوان " فصلی نو از مبارزه" به سمت خیابان مطهری تهران حرکت کردند و به جمع دانشآموزان و دانشجویان تجمعکننده در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا پیوستند.

"مرگ بر آمریکا" شعاری که فراموش نمی شود

از ساعت 10 صبح امروز و همزمان و با شروع راهپیمایی بزرگداشت یوم الله 13 آبان در سراسر کشور 5 هزار دانشجوی بسیجی از اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی از مقابل دانشگاه تهران به سمت لانه جاسوسی آمریکا راهپیمایی کردند.

دانشجویان تهرانی با در دست داشتن پرچم های قرمز "مرگ بر آمریکا"، "هیهات من الذله" و مرگ بر اسرائیل از خیابان طالقانی را تا مقابل لانه جاسوسی طی کردند.

نمایشگاه نقاشی هنرمندان بسیجی در مسیر راهپیمایی

هر گروه به سبک و سیاق خود انزجار خود از سیاست های خصمانه آمریکا و دشمنی علیه ملت های مظلوم جهان را از تهیه بروشور و پوستر تا حمل پلاکارد و پرچم و ساخت ماکت نشان می داد.

سازمان بسیج هنرمندان با شرکت در راهپیمایی اقدام به برپایی غرفه ای در مسیر راهپیمایی کرده بود که در آن چند تن از هنرمندان مشغول کشیدن نقاشی هایی با مضامین ضد آمریکایی بودند.

اجرای سرود "ای ایران" توسط دانشآموزان تهرانی

دانشآموزان تهرانی در حاشیه مراسم راهپیمایی یومالله 13 آبان، سرود «ای ایران» و «یار دبستانی» را همخوانی کردند

فریاد مرگ بر آل سعود راهپیمایان در اعتراض به فاجعه منا

علاوه بر پلاکاردها و بنرهای حاوی شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و دیگر شعارها که هر ساله در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار در دست دانشآموزان و دانشجویان دیده میشد امسال و به علت جنایت آل سعود در مراسم حج که منجر به قربانی شدن بیش از 4000نفر از حجاج بیتالله الحرام به ویژه حدود 500 نفر از زائران کشورمان شد، شعارهایی علیه رژیم آل سعود نیز بر روی پلاکاردها و بنرهایی که راهپیمایان دانشآموز و دانشجو در دست گرفتهاند پررنگتر از سال قبل به چشم میخورد.

پلاکاردهای «مرگ بر آل سعود» در دست بسیاری از دانشآموزان و دانشجویان حاضر در راهپیمایی برافراشته شده بود و در برخی دیگر از پلاکاردها نیز جملاتی همچون «شمر و یزید و خولی، جمع شده در سعودی» به چشم میخورد.

سربندهای "مدافعان حرم" بر پیشانی دانش آموزان

در مراسم 13 آبان امسال جمعی از دانشآموزان مدارس تهران با سربند مدافعان حرم در راهپیمایی یومالله 13 آبان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار میشود حضور یافتند.این دانشآموزان با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی با همین مضمون به سمت سفارت سابق آمریکا در حرکت هستند.

«عماد» به تجمع ضدآمریکایی مقابل لانه جاسوسی آمد

یکی از موضوعات قابل توجه در این راهپمایی حضور تعداد زیادی ماکت موشک بالستیک «عماد» است.

موشک بالستیک عماد با سوخت مایع، جدیدترین و در عین حال دقیق ترین موشک دوربرد ایران است که در روزهای اخیر و پس مذاکرات هستهای میان ایران و 1+5 تست و رونمایی شد.

این در حالی بود که با صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، برخی نگرانیها در داخل درخصوص احتمال تحتالشعاع قرار گرفتن روند توانمندسازی موشکی ایران شکل گرفته بود.

تست موشک عماد بازتاب فراوانی در رسانههای داخلی و خارجی داشت و برخی مقامات آمریکایی نیز دراین خصوص موضعگیری کردند.

مسمان اروپایی مهمان ویژه مراسم

"کنیسابا" از مسلمانان اروپایی که به دست دولت سارکوزی دو سال را در زندان های فرانسه گذرانده از جمله مهمانان مراسم راهپیمایی 13 آبان بود.

این مسلمان اروپایی در ابتدای صحبت هایش خود را سیاهپوستی معرفی کرد که توسط دولت آمریکا مورد ظلم قرار گرفته است.

وی آمریکا را حکومتی ظالم دانست که کشورهای دیگر را مورد ستم قرار می دهد.

کنیسابا با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خود را همچون مردم ایران مقام دانست و گفت: کم کم همچون شما در مقابل آمریکا مقاومت می کنم. باید در مقابل آمریکا متحد شویم. آن ها می خواهند ما مسلمانان را از هم جدا کنند و ایران را مقابل ملت های دیگر قرار دهند و بر دنیا پیروز شوند.

مهمان مراسم یوم الله 13 آبان با تاکید بر اتحاد مسلمانان در مقایل آمریکا تصریح کرد: اگر مسلمانان متحد شوند آنقدر قوی خواهند شد که بتوانند آمریکا را شکست دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار