دغدغه‌های ناشران خصوصی دفاع مقدس ـ 1

ناشران خصوصی دفاع مقدس در تبلیغات رسانه‌ها جایگاهی ندارند

مدیر انتشارات امینان گفت: ناشران خصوصی دفاع مقدس در تبلیغات رسانه‌ها جایگاهی ندارند و این در حالیست که شاهد تبلیغات گسترده کتب ناشران دولتی هستیم.
کد خبر: ۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰ - 20November 2013

ناشران خصوصی دفاع مقدس در تبلیغات رسانه‌ها جایگاهی ندارند

یوسف سخنور، مدیر انتشارات امینان در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه ناشران خصوصی همیشه و در همه حال دغدغه در آمد و هزینهها را داشته و دارند، اظهار داشت: دغدغههایی که ناشران خصوصی با آن دست و پنجه نرم میکنند را هیچگاه ناشران دولتی ندارند، البته نباید محدودیتهایی که ناشران خصوصی با آن درگیر هستند را فراموش کرد.

سخنور با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در حوزه تبلیغ کتاب، بیان کرد: ناشران خصوصی در بین تبلیغات رسانهها جایی نداشته و ما شاهد تبلیغات گسترده کتب ناشران دولتی هستیم.

مدیر انتشارات امینان افزود: مجمع ناشران دفاع مقدس در حال شناسایی کتب برگزیده ناشران خصوصی برای تبلیغات است که میتوان آن را گامی موثر در توزیع کتب دانست.

وی در پاسخ به این پرسش که چاپ کتابهای سفارشی تا چه اندازه میتواند به حل مشکلات ناشران خصوصی حوزه دفاع مقدس کمک کند، گفت: سفارش کتاب از ارگانهای دولتی شاید بتواند به صورت مقطعی برخی از مشکلات ناشران خصوصی را حل کند، اما در دراز مدت و خارج از چارچوب معین و سازماندهی شده بینتیجه خواهد بود.

این عضو مجمع ناشران دفاع مقدس، با خطاب قرار دادن دولت تصریح کرد: دولت در قبال ناشران خصوصی که در عرصه فرهنگ و همسو با اهداف دولت حرکت می کند، چه کاری انجام داده است؟ به جرات میتوان گفت در هیچ زمینهای به ناشران خصوصی کمکی نشده است.

سخنور با بیان اینکه بودجه ناشران خصوصی برای هزینه کردن در زمینه تبلیغ کم بوده، عنوان کرد: پیشنهاد میکنم در شهرهای بزرگ، خصوصاً تهران، یک راسته (رده) برای ناشران خصوصی و به طور خاص برای کتب دفاع مقدس برپا شود که در تبلیغ و ترویج کتابهای این حوزه موثر خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها