دغدغه‌های ناشران خصوصی دفاع مقدس ـ 3

توزیع کتب ناشران خصوصی دفاع مقدس نیازمند سازماندهی است

مدیر مسئول انتشارات سوره سبز گفت: توزیع کتاب‌های ناشران خصوصی دفاع مقدس که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، نیازمند سازماندهی و برنامه‌ریزی مدون است.
کد خبر: ۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲ - 23November 2013

توزیع کتب ناشران خصوصی دفاع مقدس نیازمند سازماندهی است

محسن صادقنیا مدیر مسئول انتشارات سوره سبز، در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه توزیع کتاب، مشکلی عام است، اظهار داشت: مساله توزیع کتاب علاوه بر حوزه دفاع مقدس که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم میکند، دامن گیر سایر عرصهها نیز است.

صادق نیا با بیان اینکه نبود یک سیستم توزیع مناسب نقطه عطفی در ایجاد مشکلات است، افزود: بسیاری از ناشرانی که از طرف سازمان و یا ارگانی حمایت میشوند در توزیع و تبلیغ آثار مشکلی ندارند.

وی با اشاره به محدود بودن بودجه ناشران خصوصی، تصریح کرد: در بین ناشران خصوصی، سرمایهگذاری از طرف فرد صورت میگیرد، اما ناشران دولتی چنین دغدغهای ندارند.

مدیر مسئول انتشارات سوره سبز با اشاره به عوامل موفقیت ناشران دولتی عنوان کرد: ناشران دولتی نگران برگشت هزینه نبوده و نیز دغدغه سرمایه گذاری در یک پروژه کاری را ندارند. ممکن است ناشر خصوصی ایدهای را در ذهن داشته باشد، اما چون فاقد سرمایه اولیه است از شروع و انجام کار صرفه نظر کند.

صادقنیا ابزار مناسب توزیع را از دیگر عوامل موفقیت ناشران دولتی برشمرد و اذعان داشت: ناشران دولتی در عرضه کتاب در کتابفروشیها و ویترین خود هیچ محدودیتی ندارند، اما ناشران خصوصی در این امر نیز محدودیت دارند.

ناشر برگزیده چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه تریبون تبلیغات نقش موثری در فروش و اطلاع رسانی آثار در جامعه را دارد، خاطرنشان کرد: باید در این امر، بحث شایسته سالاری را مطرح کرد و بین ناشران تفاوتی قائل نشد.

وی با اشاره به کتاب "اطلس نبردهای ماندگار" تصریح کرد: تدوین چنین کتابی که با استقبال خوبی روبرو شد حدود پنج سال به طول انجامید. انجام این کار نیاز به یک سرمایه عظیم داشت و هزینههای بسیاری را نیز در برداشت که انتشاراتی چون سوره سبز توانست از عهده آن برآمده و تا به امروز جامعترین کتاب تاریخی دفاع مقدس، 30 مرتبه تجدید چاپ شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار