دغدغه‌های ناشران خصوصی دفاع مقدس -7

مجمع ناشران دفاع مقدس نباید تنها در حد یک نام فعالیت کند

مدیر انتشارات دارخوین گفت: مجمع ناشران دفاع مقدس نباید تنها در حد یک نام فعالیت کند، بلکه بهتر است با ایجاد کمیته اطلاع رسانی تا حد زیادی به رفع مشکلات ناشران کمک کند.
کد خبر: ۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹ - 01December 2013

مجمع ناشران دفاع مقدس نباید تنها در حد یک نام فعالیت کند

جانمراد احمدی مدیر نشر دارخوین در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: ناشران خصوصی مشکلات بسیاری در زمینه اطلاع رسانی، توزیع و جذب مخاطب دارند که در این موارد قابل رقابت با ناشران دولتی نیستند.

احمدی با اشاره به تبلیغات گسترده آثار ناشران دولتی در رسانه ملی افزود: به عنوان یک ناشر خصوصی، به ایجاد توازن در بحث تبلیغات میان ناشران خصوصی و دولتی قائل هستم و اگر قرار است بخشی به نام دفاع مقدس  در رسانه های دیداری و شنیداری در اختیار ناشران قرار گیرد، توازنی ایجاد شود تا همه از این تریبون به معرفی آثار خود بپردازند.

وی با اشاره به نبود سیستم مناسب توزیع، ادامه داد: بخشی از مشکلات به نبود سیسیتم مناسسب توزیع بر می گردد، بخش دیگری از مشکلات مربوط به توان مالی ناشران است. نداشتن توان مالی برای  ایجاد نمایندگی در سراسر کشور، هزینه های بالای برگزاری نمایشگاه برای ناشرین خصوصی که مانع از حضور در نمایشگاه ها می شوند از دیگر مسائلی است که این قشر از ناشران با آن دست و پنجه نرم می کنند.

مدیر نشر دارخوین، ماندن کتاب در انبار را فشاری روحی و مالی برای ناشران خصوصی عنوان کرد و گفت: با فروش نرفتن کتاب ها در واقع سرمایه ناشر راکد باقی می ماند.

وی با مقطعی خواندن چاپ کتب سفارشی تصریح کرد: اگر همین آثاری که توسط ناشران خصوصی تولید می شوند، حمایت شوند نیازی به چاپ کتب سفارشی نیست. البته باید این نکته اشاره شود که چاپ کتب سفارشی نوعی دلگرمی برای ناشران خصوصی به حساب می آید.

همچنین مدیر نشر دارخوین ایجاد تشکل های مختلف با موضوع دفاع مقدس را از دیگر راهکارهای حل مشکلات ناشران خصوصی برشمرد و خاطر نشان کرد: مجمع ناشران دفاع مقدس نباید تنها در حد یک نام فعالیت کند، بلکه با ایجاد کمیته اطلاع رسانی تا حدود زیادی می تواند به رفع مشکل کمک کند.

احمدی ادامه داد: همه تلاش ناشران در زمینه تولید صرف می شود و هزینه کمتری برای توزیع باقی می ماند.
وی در پایان با بیان اینکه تبلیغات سهم زیادی در توزیع کتاب دارند، گفت: تبلیغ و توزیع کار جمعی میان ناشران، رسانه ملی و متولیان فرهنگی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار