سرهنگ ابوالحسنی خبر داد

انجام ۳۰۰۰ مصاحبه با والدین شهدا در کرمان

رییس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: مصاحبه با تمام والدین شهدای استان کرمان تا پایان امسال انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷ - 29January 2014

انجام ۳۰۰۰ مصاحبه با والدین شهدا در کرمان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "محمد مهدی ابوالحسنی" رئیس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به شیوه تربیتی والدین شهدا گفت: والدین گرانقدر شهدا با تلاش و کوشش خود مسیر سعادت را به فرزندان خود آموختند، لذا با توجه به چالشهای موجود جامعه امروز شایسته است خانوادهها از والدین شهدا به عنوان الگو و سرمشق برای تربیت فرزندان استفاده کنند.

وی افزود: والدین شهدا سند افتخار نظام اسلامی هستند و بیشک کلام این عزیزان در همه ابعاد بهترین پشتوانه برای جامعه ما است و در این راه بهترین بهرهبرداری از خاطرات و صحبتهای این عزیزان و نیز گام برداشتن در راه شهیدان است.

ابوالحسنی در ادامه با اشاره به انجام ۳۰۰۰ مصاحبه صوتی و تصویری با والدین شهدای استان کرمان، تصریح کرد: این کار بزرگ و بیبدیل از بهمن ماه سال ۹۱ توسط موسسه حماسه ثارالله و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه ۲۰ تیم جهادی ۲ نفره شامل فیلمبردار و مصاحبهگر با حضور در منازل والدین شهدای استان کرمان با پدر و مادر شهدا مصاحبه کردند. با توجه به بعد مسافتی استان که فاصله بعضی مناطق تا مرکز استان به ۷۰۰ کیلومتر میرسد، کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: تاکنون که نزدیک به ۱۱ ماه از آغاز این پروژه میگذرد، کار مصاحبه با ۹۰ درصد والدین شهدا به اتمام رسیده و انشاالله تا پایان سال با تمامی والدین شهدا مصاحبه انجام میشود.

وی تاکید کرد: با توجه به سن بالای والدین شهدا متاسفانه هر سال از وجود تعدادی از این عزیزان محروم میشویم و در یک سال گذشته ۱۵۰ نفر از والدین شهدا در استان کرمان فوت کردند.

ابوالحسنی درباره نحوه ساماندهی این مطالب گفت: کلیه فیلمهای جمعآوری شده پس از تدوین در یک نرمافزار جامع ساماندهی شده و امکان جستجوی موضوعی نیز برای علاقهمندان مهیا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهشگران سراسر کشور میتوانند با مراجعه به موسسه حماسه ثارالله از ظرفیتهای موجود این موسسه در حوزه دفاع مقدس و بانک اطلاعاتی استان کرمان در دفاع مقدس استفادههای لازم را انجام دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار