آمانو:

باید به موضوعات دشوارتر پرونده هسته‌ای ایران بپردازیم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته است بعد از اجرای گام‌های اول باید به موضوعات دشوارتر پرونده هسته‌ای ایران پرداخت.
کد خبر: ۱۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱ - 31January 2014

باید به موضوعات دشوارتر پرونده هسته‌ای ایران بپردازیم


به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، "یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی به خبرگزاری فرانسه گفته است بعد از اجرای اقدامات اولیه مورد توافق با تهران، باید به موضوعات دشوارتر برنامه هستهای ایران پرداخت.

آمانو در این مصاحبه گفته است: "ما با اقداماتی شروع کردیم که عملی بوده و اجرای آنها ساده است. پس از این مرحله به سمت موضوعات دشوارتر میرویم."

وی همچنین ابراز امیدواری کرده است در دیدار روز 8 فوریه (19 بهمن) میان نمایندگان ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی، "در برگیرنده موضوعاتی چون "ابعاد نظامی احتمالی" به عنوان گامهای آتی، نیز باشد... ما پیش از این در این باره بحث کردهایم و در دیدار بعدی هم به این بحث ادامه میدهیم."

ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی اواخر ماه آبان در سفر آمانو به تهران در مورد برخی موارد از جمله بازرسی از کارخانه آب سنگین اراک و معدن گچین به توافق رسیدند. تهران همچنین بر اساس توافق 3 آذر با گروه موسوم به 1+5، همکاریهای خود با آژانس را بیش از پیش گسترش داده است.

با این حال، آمانو به خبرگزاری فرانسه گفته است مسئله هنوز به طور کامل حل نشده و بر اساس توافق ژنو، باید به همه "مسائل گذشته و حال" برنامه هستهای ایران رسیدگی شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار