ظریف:

ایران از اتحاد در لبنان و صلح در سوریه حمایت می کند

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با المنار بر سیاست های ایران در رابطه با ضرورت اتحاد در لبنان و صلح در سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴ - 15January 2014

ایران از اتحاد در لبنان و صلح در سوریه حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از المنار، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر منطقه ای خود در گفتگو با شبکه تلوزیونی المنار، محورهای سیاست خارجی ایران در قبال تحولات دو کشور سوریه و لبنان را تشریح کرد و بر عدم مداخله خارجی در این کشورها تاکید نمود.

ظریف با استقبال از روند ایجاد فضای مثبت در جامعه سیاسی لبنان بر ضرورت اتحاد میان همه گروه های لبنانی برای حفظ یکپارچگی در این کشور تاکید کرد.

وی اشاره به اهمیت فضای سیاسی جدید در لبنان اظهار امیدواری کرد در فضای جدید زمینه برای تشکیل دولت جدید در این کشور فراهم شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این رابطه افزود: راهکار نهایی برای حل مشکلات سیاسی در لبنان اتحاد میان گروه های سیاسی در این کشور است و محور سیاست خارجی ایران نیز در قبال لبنان بر ضرورت یکپارچگی و اتحاد گروه ها در این کشور قرار دارد.

ظریف همچنین تنها راهکار پایان دادن به بحران سوریه را تعقیب راه حل های سیاسی توصیف کرد. در این رابطه وی بر اهمیت حضور همه طرفین بحران در سوریه در مذاکرات صلح به منظور نتیجه بخش بودن آنها تاکید نمود و اظهار امیدواری کرد همه طرفین بدون پیش شرط وارد مذاکرات صلح شوند.

وزیر خارجه کشورمان در تشریح مواضع ایران در قبال سوریه نیز گفت: ایران از هرگونه راهکار سیاسی که منجر به حل بحران شود استقبال می کند و آماده کمک به ایجاد صلح در این کشور است؛ ولی وجود پیش شرط برای پیوستن به مذاکرات صلح را نمی پذیرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار