بشار اسد:

ژنو2 دستاورد جدیدی نخواهد داشت

رئیس‌جمهوری سوریه با بیان اینکه نشست ژنو 2 دستاورد جدیدی به همراه نخواهد داشت، گفت: ما اقدامات لازم برای مشارکت واقعی مخالفان در قدرت را بر اساس مذاکره و گفت‌وگو اتخاذ خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲ - 18January 2014

ژنو2 دستاورد جدیدی نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، بشار اسد رئیسجمهوری سوریه در دیدار با تعدادی از شهروندان سوری اعلام کرد: ما به نشست ژنو2 میرویم و اسامی هیئت سوری شرکت کننده و تمامی جزئیات آن را به سازمان ملل فرستادهایم اما معتقدیم که این نشست و برگزاری آن در زمان مشخص هیچ دستاورد جدیدی نخواهد داشت.

رئیسجمهوری سوریه در ادامه افزود: ما با کسانی بر سر میز مذاکره مینشینیم که هیچ قدرتی را در اختیار ندارند و حتی اگر امکانات مشخصی را به آنها ارائه کنیم هرگز نمیتوانند کاری از پیش ببرند چرا که آنها توانایی و امکانات همکاری با مقامات کنونی را در اختیار ندارند.

وی تاکید کرد: ما امید کمی به موفقیت مذاکرات ژنو داریم اما اقدامات لازم برای مشارکت واقعی مخالفان در قدرت را بر اساس گفتوگو و مذاکره و به خاطر ساختن کشور سوریه و نه ویرانی آن اتخاذ میکنیم.

بشار اسد عنوان داشت: امروز برای ملت سوریه روشن شده که مخالفان به خارج وابسته هستند و به اقدامات ویرانگرانه علیه همگان دست میزنند. بیشتر مخالفان از محبوبیت و تایید مردمی برخوردار نیستند و مشکلات کنونی مردم سوریه بیانگر این مسئله است. مسئولان سوری اشتباهاتی مرتکب شدهاند و دستگاههای امنیتی نیز بخشی از مسئولیت را در این زمینه بر عهده دارند.

بشار اسد خاطر نشان کرد: ما در تعامل با لبنان و لبنانیها نیز مرتکب اشتباهاتی شدیم. بیشتر طرفهایی که سوریه از آنها حمایت میکرد از پشت به ملت سوریه خنجر زدند و در حال حاضر از طریق کودتاهایی که علیه آنها صورت میگیرد بهای اقدامات خود را میپردازند. برخی از آنها سعی در بازگشت به سوی دمشق را دارند اما چنین اقدامی اتفاق نخواهد افتاد چرا که ما با آن مخالفیم.

وی تاکید کرد: جنگ در سوریه پایان نیافته است اما طرح واقعی مخالفان برای ورود تکفیریها و تروریسم و جبهههایی که از سوی کشورهای عربی و غربی حمایت میشوند، شکست خورده است.

بشار اسد خاطر نشان کرد: ترکیه آمادگی کامل خود را برای بستن مرزها در مقابل ورود سلاح و تروریسم اعلام کرد و وعده داده که موضع خود را تغییر میدهد. قطر نیز خواهان از سرگیری روابط با ما شد اما ما با آن مخالفت کردیم چرا که قطر دست به اقدامات نامناسبی علیه سوریه زد اما غربیها برای گشودن صفحه جدیدی در عرصه امنیتی با هم رقابت میکنند و برخی از کشورها خواهان بازگشایی دوباره سفارتهای خود هستند.

دیدارکنندگان با اسد تاکید کردند که اسد انتقاد را قبول میکند و با اندیشههایی که مخالف وی هستند، به خوبی برخورد میکند. وی معتقد است که اصلاحات ضروری است و در انتخابات ریاست جمهوری آتی دست به انجام این اصلاحات میزند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار