درخواست وزیر خارجه امریکا از شورشیان سوریه

وزیر خارجه امریکا طی سخنانی در مورد کنفرانس صلح ژنو 2 از همه گروه های شورشی سوریه درخواست کرد در این کنفرانس مشارکت کنند.
کد خبر: ۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱ - 17January 2014

درخواست وزیر خارجه امریکا از شورشیان سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از نیویورک تایمز، در شرایطی که امکان عدم مشارکت برخی گروه های شورشی در مذاکرات صلح سوریه وجود دارد، جان کری وزیر خارجه امریکا با اشاره به اهمیت مشارکت در کنفرانس ژنو 2، دستاوردهای احتمالی آن برای همه طرفین را الزام آور توصیف کرد و از همه گروه های شورشی درخواست کرد در این کنفرانس حضور یابند.

کری با بیان اینکه سیاست های امریکا در قبال سوریه تداوم خواهد یافت گفت: واشنگتن منتظر رای مثبت همه گروه های شورشی برای حضور در مذاکرات صلح است.

وی همچنین افزود: دستاوردهای احتمالی ژنو 2 باید برای همه طرفین الزام آور باشد و در صورت انتخاب فرد و یا رویه ای برای در دست گرفتن دولت انتقالی، همه طرفین باید از وی پیروی کنند.

این اظهارات وزیر خارجه امریکا در حالی بیان شده است که احتمال عدم مشارکت برخی از گروه های شورشی در مذاکرات صلح وجود دارد.

گفتنی است وزیر خارجه امریکا در بخش دیگری از سخنان خود به پیامدهای حضور گسترده گروه های تروریستی در سوریه متعاقب بحران سیاسی در این کشور اشاره نمود و این موضوع را خطری نه تنها برای سوریه، بلکه برای دیگر کشورها توصیف کرده است.

شایان ذکر است در شرایطی شاهد بیان چنین اظهاراتی از مقامات امریکایی هستیم که دخالت ها و کمک های امریکا و متحدان آن از برخی گروه های شورشی زمینه گسترش تروریسم در سوریه را مهیا کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار