جانشین فرماندهی سپاه گیلان خبر داد

نصب تندیس شهید املاکی در لنگرود

جانشین فرماندهی سپاه گیلان با بیان اینکه تندیس شهید حسین املاکی در لنگرود نصب می‌شود، گفت: مراسم مشق گمنامی با حضور خوشنویسان گیلانی با محوریت شهید املاکی در لنگرود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵ - 12March 2014

نصب تندیس شهید املاکی در لنگرود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محمد عبداللهپور" جانشین فرماندهی سپاه گیلان ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت شهید املاکی با بیان اینکه رشادتها و ایثارگریهای شهید املاکی اظهار کرد: شناخت شهید املاکی به سادگی میسر نیست.

وی با بیان اینکه شهید املاکی فرماندهی پاک و شجاع بود، افزود: ذرهای ترس در دل شهید املاکی راه نداشت و مسئولیت شهید املاکی اطلاعات عملیات بود.

جانشین فرماندهی سپاه گیلان، املاکی را از سرمایههای عظیم گیلان دانست و گفت: روحیه سلحشوری شهید املاکی برای ما در شخصیت این شهید مهم است.

عبداللهپور با تاکید بر اینکه عظمت اسلام به واسطه شهدا است، خاطرنشان کرد: همگان باید پایبند به آرمانهای شهدا باشند چرا که نظام جمهوری اسلامی امانت شهدا است و همه باید پیرو ولایت باشیم تا آسیبی به کشور نرسد.

وی با اشاره به اینکه به خوی درنده و وحشیگری صدام، گفت: وقتی در عملیات والفجر 10 برای نخسینبار از گاز سیانور استفاده کرد و در جمعی که هر لحظه یک رزمنده بر زمین میافتاد شهید املاکی ماسک خود را به یک بسیجی داد.

رئیس ستاد بزرگداشت شهید املاکی با بیان اینکه ما از درک مقام شهدا عاجز هستیم، خاطرنشان کرد: برای حسین املاکی هر سال چون محرم مردم شهید پرور لنگرود بعد از گذشت 26 سال مراسم بزرگداشت شهید املاکی را برگزار میکنند.

عبداللهپور با بیان اینکه شهید حسین املاکی در احیای لشکر گیلان در دفاع مقدس بیبدیل بود، تصریح کرد: یاد و خاطره این شهید همواره در ذهن مردم گیلان و لنگرود باقی میماند.

وی از برگزاری مراسم مشق گمنامی با حضور خوشنویسان استان و شهرستان در لنگرود با محوریت شهید املاکی خبرداد و افزود: مراسم عصری با شعر و خاطره 26 اسفندماه با حضور شاعران برجسته در لنگرود برگزار میشود.

جانشین فرماندهی سپاه گیلان با بیان اینکه برنامه صبحگاه مشترک تیپ دو میرزا کوچک سپاه پاسداران در زادگاه شهید املاکی با حضور اهالی روستا برگزار میشود، گفت: تندیس شهید املاکی در ورودی شهر لنگرود به زودی نصب میشود و تمبر یادبود شهید املاکی به عنوان بهترین یاد بود وی تهیه میشود.

نظر شما
پربیننده ها